h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Good (?!) old times

Publicerad 2009-03-31 20:01:48 i Musik/Video,


Det här är Dimitri. Han tycker om att visa upp sig. Lägger inte värst mycket pengar på kläder, eftersom han går i sina speedos 360 av årets 365 dagar. Ibland kan han dock ha en minimal handduk runt höften. Sitter sådär läskigt löst att man är livrädd att den ska trilla av. Har du varit på Bondi Beach i Sydney någongång har du troligen sett honom. Det är där han håller till. Styrketränar han inte, så lunkar han längs strandkanten. Det är sant.

Och hur vet jag detta? Jo, för att han var min "landlord" aka hyresvärd när jag var i Australien för sex sju år sedan.

Btw, jag betalade alltid hyran i tid.

Definitionsfråga

Publicerad 2009-03-31 12:18:18 i Allt-i-ett,


Om jag har förstått detta rätt: 43% av maten vi slänger hade vi alltså INTE kunnat äta upp, ÄVEN om vi förvarat den rätt eller ätit upp den i tid. Vad är detta för mat? Köper vi massa oätlig mat?

Jag kan iallafall säga att 100% av maten jag slänger hade jag inte behövt slänga om jag bara ätit upp den i tid.

Äkta bakissöndag

Publicerad 2009-03-29 23:23:20 i Allt-i-ett,


Det var efterfest hos mig inatt. Lite otippat, med tanke på att jag bor i förorten. Men så hade ju jag alkohol i skåpen. Var väl det jag lockade med. Cidrar och någon öl öppnades. White russians blandades. Tror dock inte att så mycket dracks, för de flesta flaskorna och glasen var i stort sett fulla när jag plockade undan dem idag. Ja, förutom burken med vinbärscider. Den var halvtom. Men så spilldes den ju också ut över vita ryamattan också. Hur Jennie lyckades att få bort det vete tusan, men idag har den samma grådassiga färg som den hade innan olyckan. Måhända luktar den lite annorlunda. Troligen inte sämre.

Annars är lägenheten intakt. Sängen är tillochmed bäddad. Inte för att jag orkat göra det idag, utan för att jag la mig påklädd på överkastet för att vila och däckade. Vaknade vid 11 av att det var lite kyligt. Då hoppade jag i myskläder och la mig på soffan istället.

Och de följande 12 timmarna kan summeras med.... 

                                                                      ....Improduktivitet?!

Oteknisk? Knappast!

Publicerad 2009-03-28 10:31:10 i Allt-i-ett,

Ibland blir jag imponerad av mig själv. Detta hände just.

Jag tror att jag kan ha blivit en twittrare. Det är knappast det jag är imponerad över, utan att jag lyckats att få in twitter-boxen till höger här i bloggen. Kursen i Bild, Form och Webb som man läste för cirka fyra år sen kom till nytta.

Okej, i stort sett var det ju bara copy paste som gällde, men inte bara. Först var jag tvungen att lista ut var jag skulle klistra in koden för twitter-boxen. Sen visade den sig vara för stor och hela högerspalten la sig underst på sidan. Så då var jag tvungen att lyckas göra högerspalten bredare, medan huvudspalten skulle bli smalare, för att helheten ändå skulle bli den samma. Men för att inte högerspalten skulle bli sjukt bred, fick jag minska twitterboxen. Det har tagit mig längre tid att skriva detta, än det gjorde för mig att få ordning på sidan. Faktiskt.

Så ja, jag är imponerad av mig själv. Någon som behöver teknisk hjälp?


P.S. Okej, jag erkänner att högerspalten inte ser optimal ut just nu med tanke på övrigt innehåll där, men det hinner jag inte ta itu med nu. Det får bli senare, kanske rent av en annan dag. D.S.

Det blir en bra dag idag

Publicerad 2009-03-26 08:49:55 i Allt-i-ett,

0-14dfa8fd174274095fd1794455d9b3e0.png

Solen strålar. Jag går över Årstabron. Temperaturen är alldeles lagom. Imorn är det helg och allt känns allmänt bra. Min Ipod verkar läsa av mitt humör och spelar bara feel good-låtar. Det enda som stör mig är en sten i skon.

Kom hem och såg att mitt försök

Publicerad 2009-03-26 00:13:21 i Allt-i-ett,

7f2f0cb69cf5d2f29282c64c2f834e96.png

Kom hem och såg att mitt försök till mobilblogg tidigare inte blev så bra. Bilden var mini. Eftersom mobilblogg är nytt för mig, så håll ut. Lagom rolig bild nu, men det är ju bara lite test med inställningar o grejer. Hursomhelst, efter min lilla svacka i bowlingen, då jag just bloggade om hur dålig jag var, fick jag ändå till ett par strikes. Sen lyckades jag på en spärr när jag fått en split. Inte illa. Det gjorde att jag blev ganska nöjd med kvällen ändå. Alla deltagare var nog nöjda. Vi ska nu traditionsenligt samlas en gång i månaden (minst) och göra något utöver det vanliga. Med andra ord, nåt lite mer än bara After Work. Förslaget om att det alltid ska ske i olika stadsdelar, så att vi utforskar hela stora stan vi bor i, kom upp. Lät bra, så så kommer det att bli. Namngett den kommande traditionen har vi också gjort: Robinsonkväll #1 avklarad. Känner att detta kommer att bli lyckat. Ett vinnande koncept helt enkelt.

Jag bowlar.

Publicerad 2009-03-25 20:47:53 i Allt-i-ett,

0-2248de3b5d8e6d41238552f7fce6594f.png

Jag bowlar. Det går inge bra. Först skyllde jag på att jag inte druckit någon öl, men nu skyller jag på att jag druckit för mycket. Men jag måste väl bara erkänna att jag suger.

Blodgivning

Publicerad 2009-03-25 13:44:56 i Allt-i-ett,

77be55b5e4dc7a96c61818c1e54dd835.png


Jag lämnade blod imorse. "0 RhD-" sa sköterskan förtjust och hoppade högt av glädje. Hon menade att mitt blod absolut skulle komma till användning i påskhelgen. Lät ju lovande. Eller? Hursomhelst, dagens goda gärning är gjord och för er som vill göra detsamma www.geblod.nu. Do it!

Värdinnan!

Publicerad 2009-03-24 09:15:02 i Allt-i-ett,


På begäran fås en bild av värdinnan för föregående helg i Bergkvara. Hon, Lise-Lotte, är inte tjock - bara gravid. Och vinglaset på bordet är inte hennes, utan mitt. Eller ja, inte själva glaset; det var Marias. Men det var jag som drack ur det under kvällens gång. Gott var det!

Helgen i bilder

Publicerad 2009-03-23 23:42:34 i Resa,


Tåget tog mig från Skåne i strålande solsken. Tänkte fördriva tiden med att räkna berg, men insåg snart att det var lönlöst. Roade mig med att lyssna på två femtonåriga tjejer som satt bakom mig och diskuterade vad som var inne och inte. Tydligen är jag ganska ute, mätt i skånska tonårstjejer åsikter.


Anlände min gamla studiestad Kalmar, som får visualiseras med slottet. I Kalmar må solen skina, men blåsten ger aldrig vika. Precis i det ögonblick jag höll på att blåsa omkull blev jag upplockad av värdinnan för helgen som tog mig till sitt casa i Bergkvara som för helgen också var mitt casa.


En hel gård skulle man kunna säga att hon bor på. Plötsligt kändes min enrummare i Årsta ganska liten. Blev ju nästan lite avundsjuk...


...tills jag fick se övervåningen som var mitt i ett renoveringsarbete. Själv funderar jag på om jag ens ska orka ordna till en fondvägg hemma. Men har man en snickare i huset, så antar jag att det underlättar. 


Årets första cykeltur fick jag till. Inser nu att jag verkligen måste köpa en ny cykel att ha i stan. Går ju så fort att ta sig fram. Och skoj är det ju också. Skulle lätt kunnat kidnappat denna, men insåg att det skulle vara lite problematiskt att smuggla med den obemärkt. Sen snor man ju inget från sina vänner heller; inte från någon alls faktiskt.


Var på Öland en sväng. Tog oss dock inte dit med cykel, utan bil. Tror nog att jag skulle fått ännu värre skavsår i baken än vad spinningen jag var på förra veckan gav mig. Nej, det blev inte mycket till träning, men däremot en tunnbrödsrulle på korvmojjen. Förresten, ni ser väl Ölandsbron i bakgrunden?


På väg i bilen åt vi mjukglassen som Hasse bjöd på. Gillar öländska korvkiosker jag. Tror ni det finns någon i Stockholm som skulle bjuda alla kunder på glass? Fördomsfullt nog tror inte jag det. Hursomhelst, gott var det - mjukglassen alltså.


Väl i Bergkvara igen var jag bara tvungen att ta bilder av fåren också; på "landet" som man var.


Jag stötte också på en galen katt som gav mig såväl rivsår som bitmärken. Söt var hon ändå, men det finns ju en anledning till varför man föredrar hundar.

Vettig nog att förstå ovettigheten

Publicerad 2009-03-18 22:31:07 i Allt-i-ett,

Jag har absolut inget vettigt att berätta. Inte ens det jag gör är vettigt. Är i Malmö. Inte vettigt. Istället för att ta en öl eller två i trevligt sällskap, valde jag att ligga ensam på hotellrummet. Ovettigt. Jag kollar på Grey's Anatomyavsnitt som jag redan sett. Knappast vettigt.

Om 20 minuter kommer jag att sova. DET däremot är vettigt.

Sov gott alla!

Publicerad 2009-03-17 23:40:23 i Allt-i-ett,

Har inte riktigt tid att blogga nu när jag är i Køben. Eller ja, skulle väl ha tid, men jag tar mig inte den. Har liksom bättre för mig. Eller ja, nu bloggar jag ju så det vete tusan. Äh, skit samma. Glöm det där.

Tänkte bara säga att vår sex-rättersmiddag igår va grymt god. Kalvsvansen klättrade väl kanske inte högst på listan, men den gick ändå ner. God ja, men lite torr. Värre har man ätit. Blodpuddingen på grundskolan till exempel. Vinet till oxinnerfilén var dock grym, liksom tryffeln; samt selleriskummet och apelsinskalen som blivit kokta fem gånger, varav det sista i sockerlag. Mumma.

Ikväll blev det mest öl och så. Tryckte precis i mig Tobleronen från minibaren. Chokladsuget var enormt.

Nu ska jag sova. Go' natt!

København

Publicerad 2009-03-16 20:11:22 i Resa,



Ja, då är jag i Köpenhamn. Redan på flygplatsen blev jag less på det danska språket. Hotellet är schysst. Badkar, platt-tv och bäddad säng är inte något jag har till vardags, så det känns lyx. I väntan på middagen med de andra om en halvtimma har jag gått lös på minibaren. Ja, på chokladen alltså.

Förresten, jag blev förföljd av Rikard Wolff hit till Köpenhamn. Lite läskigt. Han stod hack i häl på mig redan vid tax freen på Arlanda. Jag köpte Clinique-produkter; han också. Sen satt jag och lyssnade på min ipod vid gaten; Rikard satt och gjorde detsamma bakom min rygg. Ja, han lyssnade på sin ipod såklart. Väl på planet trodde jag att jag hade skakat av mig honom, men vem är det som sitter på raden framför mig? Jo, Änglagård-Rikard-Wolff. [Scar]y.

Kvällsaktiviteter

Publicerad 2009-03-15 22:01:23 i Allt-i-ett,

Samtidigt som jag packar min väska för Köpenhamn/Malmö/Bergkvara-veckan som jag har framför mig kollar jag på Sliding Doors. Är nog lite av en favoritfilm. Gillar det där med ödet. Är det meningen att något ska hända så gör det det; även om vägen dit är annorlunda. Det ger mig hopp. Känns skönt. Dessutom blir man ju lite kär i James. Kanske har ödet en humoristisk skotte i bakfickan åt mig. Man kan ju alltid hoppas.

- Nobody expects the Spanish Inquisition

Oplanerat

Publicerad 2009-03-15 12:48:49 i Allt-i-ett,

Jag var på spinning igår. Tycker egentligen att det är dötråkigt, men allt annat var uppbokat. Redan efter första uppvärmningslåten började jag ångra mig. Svetten droppade och ärligt talat oroade jag mig inför de kommande 55 minuterna. På något sjukt sätt lyckades jag överleva passet, men idag får jag lida desto mer. 

Träningsvärk tänker ni? Åh nej. Det är rumpan. Mina sittknölar är otänkbart ömma. Måste ligga på sidan i soffan nu när jag kollar reprisen av Let's Dance.

Spinning har inte direkt klättrat på min skoj-att-träna-lista.

Olle Ljungström

Publicerad 2009-03-14 10:25:06 i Allt-i-ett,

Olle Ljungström är med på Nyhetsmorgon. Man har ju hört några låtar med honom, men när jag tänker efter har jag nog aldrig sett honom; alltså inte ens på bild. För jag har föreställt mig honom som ganska ung. Runt 30 kanske. Shit va fel jag hade. Killen (gubben?!) är ju 48 år!!!

Inser att det är ganska mycket som jag inte vet ändå.

Just in time

Publicerad 2009-03-12 22:12:32 i Allt-i-ett,


Sista kartan. Två piller kvar. Igår var jag och fick nytt recept; under veckans enda öppna mottagningstimme. Nu har jag hela två dagar på mig att hämta ut det. För apoteken har öppet på lördagar också va?

Blått är inte alltid flott

Publicerad 2009-03-12 20:13:01 i Allt-i-ett,



Man skulle kunna tro att det var min vänstra "pektå" som jag skadade under mitt soffprojekt, men icke. Ser ni att högra lilltån också är blå? Det var den jag slog i. Det var den jag skadade.

Andra tån blir blå lite titt som tätt. Ibland trillar den av. Det är den där knölens fel. Den tvingar upp tån ovanför stortån så att den kommer i kläm. Han gillar inte riktigt det alla gånger. Vet inte varför. Kan faktiskt göra lite ont ibland.

Intresseflaggan vajar i topp ja!

ToR till Älvsjö

Publicerad 2009-03-11 21:37:54 i Allt-i-ett,

Igår åkte jag både tvärbana och pendeltåg för första gången. Idag blev det den andra. Påminde ganska mycket om tunnelbanna, spårvagn, trikk och andra tågliknande fordon man åkt.

Det gick bra.

Smärtfriheten ingick i sin renaste form

Publicerad 2009-03-09 20:22:18 i Allt-i-ett,

Den stora soffdagen kom. Jag vaknade av att jag höll mina tummar. Okej, inte bokstavligt talat, men det var min första tanke: Låt det gå bra idag!


På väg från jobbet snek jag förbi Järnia för att köpa en skiftnyckel. Visste ni hur dyra dessa är?! Hua! Hade dock inget val. Jag blev några hundralappar fattigare, men min plastpåse till verktygslåda blev däremot en skiftnyckel riskare. Altid något?


Objektet anlände med Bring som planerat, närmare bestämt 14:34. Placerades provisoriskt intill postfacken. Ja, de är på den andra väggen alltså. Vårt postrum är stort. Hursomhelst, oviktigt.


Tyget såg fortfarande snyggt ut. Hela soffan var fantastisk. Faktiskt. Jag var bara tvungen att få upp den. Vill inte sälja!


Jag började demonteringen med min nyinförskaffade skiftnyckel. Tillsammans gjorde vi ett bra jobb. Det var effektivt arbete på hög nivå. Eller ja, ganska låg nivå, för jag var tvungen att ligga på golvet för att nå ett par bultar.  


Här ser ni hur jag lyckats få loss armstöden. Fortfarande på entréplan. So far so good. Sen gick allt sjukt snabbt. Jag kom in i ett flow. Forslade upp objektets samtliga delar i hissen. Nej, jag skrev inte fel. För även soffbottnen gick in i hissen när den inte satt ihop med annat. Behövdes bara lite list och aningens våld. Ingen del kom dock till skada, såvida inte min tå räknas.

Det hela gjorde mig så glad, ja inte min onda tå men att jag fått upp alla delar, att jag kom in i ett flow och vips, så stod den bara där: Min kära soffa.


Sjukt snygg. Sjukt skön. Och sjukt bra blev det. Jag är helt fantastiskt händig. Det måste jag säga. Nu kan det bli inflyttningsfest. Ska vi säga 23 maj? Passar det?


Då kan vi öppna upp på balkongen där mina fotöljer nu tagit plats. Njuta av vårsol, öl och sjukt trevligt sällskap. Who's in?

Projekt Soffa fortsätter

Publicerad 2009-03-08 23:59:18 i Allt-i-ett,

Imorgon går soffprojektet in i nästa fas. Vi kan kalla det kaptiel två.

Morgondagens tänkta scenario:

Någon gång mellan 14:00-18:00 anländer objektet med Bring. Precis som i onsdags. Och precis som sist - helmonterad. Hittills är allt kopierat från kapitel ett, men därefter kommer nytt material. Jag kommer att demonera objektet i så många delar det bara går utan att sprätta upp tyg och kapa stomme. Fraktar samtliga 'små'delar upp i hissen. Därefter inväntar jag kära stackars vänner som ännu inte vet vad de gett sig in på. 

Eftersom vi troligen blir fem stycken behöver ju inte alla kånka objektets större del samtliga nio våningar / 142 trappsteg. Nej, det blir ju knappt 57 trappsteg* eller 3,6 våningar** per person. Förutsatt att vi är två som bär samtidigt.

Planen är inte att det ska gå smärtfritt, utan bara att det SKA gå. Smärtfritt skulle vara en grym bonus, men knappast något jag räknar med. Blod och svett är däremot något jag har kalkylerat in, men förhoppningsvis besparas vi tårarna. 

Väl uppe kommer objektet att monteras och återigen inta sin form som en soffa. De som fortfarande lever kommer att få en välförtjänt fika, en reserverad soffplats på inflyttningsfesten samt en stjärna i himlen.

Snälla - låt detta bli verklighet!



* Totalt antal trappsteg x Antal bärare i taget / Totalt antal bärare. I siffror: 142 x 2 / 5 = 56,8
** Totalt antal våningar x Antal bärare i taget / Totalt antal bärare. I siffror:  9 x 2 / 5 = 3,6

Tröttsamt

Publicerad 2009-03-08 01:41:17 i Allt-i-ett,



Är ganska säker på att detta är den mest taggade bilden på Facebook för tillfället. Börjar bli relativt less på att den konstant dyker upp i news-feeden. Någon vän blir nominerad som The Ladies Man medan en annan blir The Slow One. Sen ska det givetvis diskuteras fram och tillbaks huruvida detta stämmer eller inte. Tröttsamt. Jag har inte tänkt att ge mig in i leken. Utse mig till The Grumpy One direkt vetja. 

Måste dock ge en kommentar: The Flirt har garanterat blivit avbildad från en av mina nallar jag hade som barn. Om jag inte minns fel hette den Gubben Killekill eller något i den stilen. Måste nästan leta fram den när jag är hos föräldrarna nästa gång och ta en bild. Eller nej, det behövs inte; den ser EXAKT ut som The Flirt.

TGIF!

Publicerad 2009-03-06 16:49:43 i Musik/Video,



Jag tar Baloo på orden nu. Ska glömma bort bekymmer, sorger och besvär [läs: soffproblem]. Istället för att tänka på det ska jag ta mig ner till Slussen för en After Work. En kall öl nu ja. Mmmm... Det kommer kittla dödsskönt i kistan.

Soffuppdatering

Publicerad 2009-03-04 23:37:09 i Allt-i-ett,

Soffan fick åka tillbaks till Rum Interiör med Bring. Kunde ju inte låta den stå vid alla postfack där nere. Mitt nya vardagsrum kanske? Nej, men fick till slut tag i butikschefen som i sin tur varit i kontakt med de som gjort soffan. Det var både bra och dåliga nyheter.

Bad news:
Det går inte att göra soffan kortare utan att behöva lossa tyg och kapa stomme. Känns inte superaktuellt. Faktiskt.

Good news: Däremot ska man kunna ta av ryggdelen. När man gjort det och tagit ur alla kuddar, så borde soffan gå upp i trappuppgången. Jag har mätt lite och det borde funka då. Hursomhelst är det det jag lever på nu. Hoppet om att jag kan släpa min soffbotten nio våningar upp i en spiraltrappa. Det är bara 142 trappsteg.

Måste revidera mitt worst case scenario jag beskrev HÄR. Nytt worst case scenario: Soffan är för stor och går varken upp i hiss eller trappuppgång, trots isärplockning. Eftersom det inte är varken öppet köp eller ångerrätt tvingas jag sälja den för halva priset på Blocket. En soffa som jag så gärna vill ha själv.

Snälla snälla snälla - låt soffbotten gå upp i trappuppgången!

Skjut mig!

Publicerad 2009-03-04 11:36:04 i Allt-i-ett,

Leveransen med soffan kom. Så jäkla snygg var den. Bra tänker ni. Jo, för visso.

Synd bara att den inte gick in i hissen, inte ens den stora. Pust tänker ni som vet att jag bor på nionde våningen. Jo, förvisso.

Synd bara att den inte går att få upp via trappan heller. Shit tänker ni. Va jobbigt att behöva skruva isär den då. Jo, för visso.

Synd bara att den inte går att skruva isär. Vill man ha den i flera delar får man gå på med motorsågen. Synd att du måste lämna tillbaka den då, tänker ni. Jo, för visso.

Synd bara att det inte är öppet köp på den. "Att du inte får in soffan till din lägenhet är ju inte något vi tar ansvar för" var svaret jag fick från butiken. "Det står på kvittot att det inte är öppet köp på möbler".

Så, någon som vill köpa en grymt snygg soffa? Oanvänd.
Den är ganska lång och levereras i en del, tänk på det.

Dagens ha-på-hjärnan-låt

Publicerad 2009-03-04 01:46:00 i Musik/Video,

Down in the River to Pray, här med The King's Sisters:


Visst, de sjunger ju jättefint, men det som slog mig när jag såg klippet var: är det verkligen någon i gruppen som är normal?! Min snabbanalys från vänster till höger:


  1. Killen har ju inte fått värst mycket testosteron i sitt liv. Oskuld och lever ensam. Eftersom han inte vet bättre, trivs han med det. Skönt för honom.
  2. Har precis flyttat från mamma. Och istället för att komma ut ur garderoben har han utbildat sig till präst och lever i vad han kallar "självvalt" celibat. Hans hemliga dröm är att gå på gayklubb.
  3. Killen som alltid är med, men som aldrig blir ihågkommen.
  4. Lugn och stabil utåt, men har några sjuka fetischer för sig. Potentiell seriemördare.
  5. Wannabe är inte bara hans förnamn, utan även mellan- och efternamn. Ljuger gör han ofta. Faktiskt såpass mycket att han tror sig själv.
  6. Har inte alla hästar i hagen om man säger så. På grund av sitt läspande får han inte sjunga solo. Verklighetens Mr. Bean.

Nej, man måste nog blunda och bara lyssna för att ta till sig låten ordentligt. I och för sig är ju det redan för sent. Bilderna sitter ju redan fastetsade på näthinnan. Synd på en annars fin låt.


P.S. Stör mig sjukt mycket på att det står Down to the River to Pray, när låten heter Down in the River to Pray. D.S.

Soffa på ingång

Publicerad 2009-03-02 22:57:31 i Allt-i-ett,

Närmare bestämt på onsdag. Den är efterlängtad, men jag börjar bli lite orolig för hur den kommer att se ut. Eller ja, modellen är ju snygg, men tyget har jag ju knappt sett. En liten kvadratdecimeter stor tyglapp kan ju se snygg ut, men på en hel soffa kan det ju bli helt fel. Är lite skraj att det kan bli det senare. Men låt oss hålla tummarna för att den blir bra. 

Tänker ändå på ett worst case scenario: Soffan är asful. Den passar inte alls in och det vänder sig i magen så fort jag ser den. Lite jobbigt med tanke på att jag bor i en etta.

Har man ångerrätt på en soffa trots att man typ specialbeställt den? Får man välja nytt tyg? Och får man då vänta ytterligare två månader för att få en ny? Eller ännu längre som straff? Kostar det extra? Inser att detta är frågor jag borde ha kollat upp svar på innan jag glatt drog plastkortet på massa siffror i rad. Men nu är det för sent.

Nej, nu håller vi bara tummarna.

Någongång på onsdag mellan 10:00-14:00 får vi reda på svaret.

Gamlingar alltså...

Publicerad 2009-03-02 07:48:00 i Allt-i-ett,

Jag undrar hur, HUR lyckas man?!



Nog för att jag är glömsk, men skulle jag ha en halv miljon kronor i en papperskasse skulle jag INTE glömma den på spårvagnen. Nej, jag skulle aldrig ens släppa taget om den.

Ny form av Quisling?

Publicerad 2009-03-01 17:31:46 i Allt-i-ett,


Kan man bli förföljd av ett land? Jag börjar fundera på om inte Norge förföljer mig. Inte nog med att alla folk [läs: stockholmare] tror att jag är norska. Nej, nu ska min dammsugare tydligen heta Oslo också. Är det ett tecken av något slag eller är det bara jag som börjar bli knäpp? Hur ska detta sluta? Känner mig utsatt.

Minnet svek mig än en gång

Publicerad 2009-03-01 11:10:20 i Allt-i-ett,



Jag visste att mitt bokningslås till tvättstugan fanns på tavlan. Frågan var bara var? Vilket nummer har jag? Magkänslan sa att det skulle vara en fyra med någonstans. Testade 43, 114, 49, 54, 47, 84, 144, 49. Ja ni förstår, men inget lås gav med sig. Gick över till taktiken att systematiskt testa mig fram; från vänster till höger, uppifrån och ner. Smart som jag är hoppade jag dock över de jag redan testat; alltså de med en fyra i. Efter X antal olika lås hittade jag mitt: 131.

Note to self: Vid tvättning är det 131 som gäller - inget annat. 131!

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt