h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

40 timmar senare. Vad sägs om lunch?

Publicerad 2011-08-29 11:41:59 i Allt-i-ett,

Sitter på kontoret och mår lite illa. Känner en liten tillstymmelse av halsont. Men mest känner jag illamåendet. Undrade en kort sekund om jag faktiskt håller på att bli sjuk. Men så kom jag på. Det kan ju eventuellt bero på att jag inte direkt har ätit något sedan kräftorna i lördags kväll. 

Ja, såvida man inte räknar ett glas fruktsoppa. Och en halv chokladglasspinne.

Lämnade blod igår, men superdupertejpen si...

Publicerad 2011-08-25 18:43:24 i Allt-i-ett,

img_6351 (MMS)

Lämnade blod igår, men superdupertejpen sitter fortfarande kvar. Jag vet att det bara är att rycka. Att smärtan försvinner. Men att göra det själv är kämpigt. Det finns en anledning till varför jag gick på salong och vaxade mig förr. Sen finns det också en anledning till varför jag slutade. Det gjorde för ont.

Fast i Sverige firar vi jul i DECEMBER

Publicerad 2011-08-24 10:38:08 i Allt-i-ett,

Har en kollega som sitter i Norge och han älskar att ha nedräkning till julafton. Är det den 24:e i vilken månad som helst, kan man vara ganska säker på att det skickas ut ett mejl till hela företaget om hur många månader som återstår. 

Grejen är att han alltid räknar fel. Alltid. Det blir liksom en månad för mycket/lite. Varje gång. Och jag är ju inte den som är den, utan påpekar detta med nåt á la "Jaha, firar ni julafton redan i november i Norge". Varje gång. Kan tyckas drygt, men jag menar - ska han nu envisas med att påminna alla, ska det väl ändå vara rätt?

Så idag, då det ju är den 24:e, var det alltså - återigen - dags för en påminnelse om den nalkande julaftonen. I ämnesraden på mejlet:

"5 mnths till X-Mas Eve = Aug/Sept/Oct/Nov&Dec.!!"

Trots att han räknar upp månaderna, blir det fel. Nu har jag börjat undra om han bara driver med mig, eller om han faktiskt ÄR dum på riktigt.


P.S. Det värsta - snubben jobbar med teknisk analys. Alltså med siffror och diagram. Av kvartals- och årskontrakt på börsen. Borde man inte ha koll på månader då? Va? Va? VA! D.S.

Hört på radionyheterna

Publicerad 2011-08-23 10:02:36 i Allt-i-ett,

"Sexbrott mellan folk som inte känner varandra ökar. De flesta som begår sexbrott är unga vuxna, och de flesta som blir utsatta är unga kvinnor."

Är inte den formuleringen märklig? Unga vuxna begår brott, unga kvinnor utsätts. För visst är det väl ändå inte vanligt att kvinnor våldtar andra kvinnor? Eller?

Dygnets första timmar tog musten ur mig

Publicerad 2011-08-21 23:11:00 i Allt-i-ett,

Hade så in-i-bängen trevligt igår. Ville liksom inte att det skulle ta slut. Det var först när jag drabbades av dubbelseende 04:07 som jag insåg att jag borde lägga mig, vilket jag också gjorde. Olyckligt nog råkade välja fel säng av de två jag såg, och la mig således platt på golvet. Resulterade i en öm axel.

Förutom den osköna axeln, har jag idag brottats med ett svagt, men konstant, illamående samt trötthet. Samtliga känslor är väl ändå tecken på ett sjudundrandes kräftkalas. MVG+

UN-BE-LIEVABLE

Publicerad 2011-08-18 23:14:49 i Allt-i-ett,

Klockan är strax efter elva och jag går och lägger mig. Nu.*
 




*Ska bara borsta tänderna först. Och ta bort nagellacket. Men det går fort. Och kanske kanske läsa lite.

Min kompis kusins tjejs faster...

Publicerad 2011-08-17 00:00:55 i Allt-i-ett,



För en person som föredrar (och eftersträvar) jämna ytor, upplever denne nästintill fysisk smärta när denne upptäcker att ovanstående extrema ojämnheter drabbat dennes body butter (eller vilken kräm eller fastare konsumptionsbart ämne som helst).


Note to self freak: Packa en FLASKA med hudkräm nästa gång, såvida konsistensen i burken inte är extremt hård.

Mådde illa i taxin imorse. Mådde illa på t...

Publicerad 2011-08-15 22:57:02 i Allt-i-ett,

img_5817 (MMS)

Mådde illa i taxin imorse. Mådde illa på tåget. Mådde tillochmed lite illa på flyget. Dubbelkollade så att det fanns en spypåse. Så illa var det ändå. Hade man inte vetat bättre skulle man kunnat tro att jag var bakis. Eller gravid.

Hursomhelst blev allt mycket bättre när jag väl kom till Oslo. Ville bara säga det. Och jag är alltså inte gravid. Eller bakis.

Fick ingen som helst respons när jag för f...

Publicerad 2011-08-15 08:13:20 i Allt-i-ett,

img_4177 (MMS)

Fick ingen som helst respons när jag för första gången visade fram mitt nya körkort. Bara: "Tack. NÄSTA!". Hade lust att fråga om det hade varit bättre om jag valt ett kort där håret var utsläppt; eller ett där jag hade ett visa-tänderna-leende. Sen ville jag också påpeka att min namnteckning egentligen är mycket snyggare; att jag tänkte alldeles för mycket på att hålla mig inom den angivna rutan, så att resultatet blev alldeles onaturligt. Killen i incheckningsdisken tittade frågande på mig när jag inte gav plats för paret efter mig i kön. Det var då jag insåg att han antagligen inte kunde bry sig mindre om mitt nya körkort. Vilka olika intressen man har ändå.

Panten i bagaget á SEK 48 fanns turligen kvar.

Publicerad 2011-08-14 15:57:56 i Allt-i-ett,

I fredags när jag skulle ta bilen för att hämta mitt nya körkort, gjorde jag en god gärning. Hjälpte en gammal man hem från busshållsplatsen. Han hade lite problem att gå, trots att han hade stavar att stödja sig på. Kanske delvis eftersom han, som han själv benämnde det "var lite påverkad". Men med mitt stadiga grepp om armen, gick det sakta men säkert, om än på väldigt smala och skakiga ben, hem. Fick trettioelva tack och ett avslutande "Va snygg du är" när hissen stängdes och han åkte upp till femte våningen.

Vet inte om det var karma, men när jag väl kom till bilen hade inbrottstjuven, som tydligen varit i farten, lirkat sig in med hjälp av en ståltråd istället för att sabba låset eller krossa en ruta. Så himla schysst ändå. Jag kunde ju bara sätta mig i bilen, sätta på stereon och köra iväg. Som om inget hänt.

Nu hoppas jag ändå att de brända cd-skivorna från 2004 och kinderäggsfigurerna har ett högt värde på svarta marknaden. För inbrottstjuvens skull. Lite ovärt annars.

Men, min klocka går ju inte fel!

Publicerad 2011-08-14 02:27:18 i Allt-i-ett,

Ba'satte ni inte tror att jag gick och kollapsade under Midnattsloppet, så kan jag meddela det motsatta. Jag överlevde, även om Mosebacke-backen faktiskt höll på att ta kol på mig. Hade en puls på 198 där ett tag. Alldeles sant. Men jag pinnade på.

Resultatet? Min GPS-klocka sa 55:28, men arrangörerna menar 56:14. Helt okej vilket som.

Pepp, pepp, PEPP!

Publicerad 2011-08-12 23:40:55 i Allt-i-ett,

Idag har det varit fullt fokus på morgondagens Midnattslopp (som för övrigt startar 21:30?!). Det gäller att förbereda sig på bästa sätt för att uppnå maximalt resultat. Givetvis! Låt mig avslöja mina hemliga tricks.

Jag började kolhydratsladdningen redan på eftermiddagen med en gigantisk saffransbulle från Urban Deli. Tillsammans med en stark kaffe, satt den där den skulle.

Det gäller ju också att äta lite och ofta som ni säkert alla vet. Direkt efter jobb inhandlade jag därför en Magnum Caramel & Nuts, vilken jag tryckte på stående fot. Vad gör man inte för ett jämnt energiintag?

Detta tog jag även fasta på under kvällen. Cirka en chokladbit var femte minut, i stort sett hela kvällen. Vid tillfällen var frekvensen något högre. I dryckesväg blev det ett glas rött. Okej två. Men det var i stort sett helt vanlig storlek på dem. Bara aningens större. Herregud - det är ju fredag!

Om jag tränat? Nej, givetvis INTE. Sista dagarna ska man vila sig i form. Så är det. (Att jag sen råkade blanda ihop dagar med månader hör inte till saken). Dessutom vill man inte riskera att ha stela muskler under tävlingsdagen. Därför - ingen träning.

Känner på mig att det kommer att gå sjukt bra imorn. You with me?

Min storstädning häromdagen resulterade in...

Publicerad 2011-08-12 14:57:06 i Allt-i-ett,

img_5933 (MMS)

Min storstädning häromdagen resulterade inte bara i en - for real - skinande ren lägenhet, utan också i ett jack på tumnageln. Eftersom mina naglar är av sämsta kvalité (typ sjutton ggr värre än SJs mest ökända konduktör) borde jag ju inte ha blivit förvånad när jag imorse tog av mig nagellacket och upptäckte att det numera är en spricka genom hela nageln. Men ändå blev jag det. Förvånad. Det var liksom nåt nytt. Nytt lågvattensmärke that is.

A i kombination med B?

Publicerad 2011-08-11 13:10:28 i Allt-i-ett,

När man, genom att trycka två gånger på mellanslagstangenten på datorn, tror att det ska bli en punkt i mejlet man skriver, har man:

A) haft för lång semester
B) överkonsumerat iPhonen

SEMESTERDAG #SISTA: Om jag njöt av sista s...

Publicerad 2011-08-11 00:29:08 i Allt-i-ett,

img_0813 (MMS)

SEMESTERDAG #SISTA: Om jag njöt av sista semesterdagen? Nja, det beror på hur man ser på det. Att rengöra bakom spis och i fläkt; tvätta matta och duschdraperi; dammsuga madrass och vända den (ni vet att man ska göra det titt som tätt va?); putsa fönstren på alla möjliga sidor (inne, ute, mellanx2).

Som ni förstår har jag storstädat. Och inget, jag menar verkligen INGET, har lämnats (ja, förutom gardinerna som inte tvättades). Turligt för mig att jag har en liten lägenhet, för annars hade jag behövt en extra semesterdag. Minst. Men behöver jag säga att jag är sjukt nöjd nu? Det är jag iaf. Nöjd. Och njuter.

Frukostens dilemma

Publicerad 2011-08-10 11:46:16 i Allt-i-ett,

img_6187 (MMS)

Ni vet hur man skär bort den yttersta biten av en gurka eftersom den blir lite äcklig av att ligga i kylskåpet. Till frukosten skar jag alltså som vanligt av yttersta skiktet och sen ytterligare fyra skivor som jag kunde ha på mackan. När jag skulle ta första bettet såg jag att jag hade FEM skivor gurka på smörgåsen. Jag hade alltså råkat att även lägga på ändbiten av gurkan. Ingen större skada skedd, jag hade ju inte börjat äta ännu. Jag lyfte således alla bitar för att identifiera den snuskiga biten. MEN, jag hittade den inte. Det gav mig därför tre alternativ

1) Skita i vilken bit det var och bara äta.
2) Kasta alla gurkbitar och skära nya skivor.
3) Ta bort en bit och hoppas att det var rätt. 20% chans ändå.


EDIT: Givetvis gick jag för alternativ 1. Jag må vara knäpp, men det finns gränser - även för mig.

EDIT 2: Fast jag tänkte ändå, under varje tugga, att det kanske var sunkgurkskivan jag hade i munnen just då.

SEMESTERDAG #33: Hämtade ut grejerna inför...

Publicerad 2011-08-09 01:34:40 i Allt-i-ett,

img_6253 (MMS)

SEMESTERDAG #33: Hämtade ut grejerna inför loppet på lördag. Det ska ligga på köksbänken och påminna mig om att jag borde (ska?) träna varje dag fram till dess. Så för att inte sabba det redan på dag ett, tog jag mig runt Söder. När jag kom tillbaka (efter alldeles för lång tid) hade jag fått tre (3!!!) vattenblåsor. Asså kom igen, SÅ länge sen är det inte jag använde de där skorna. Tecken på att jag inte borde (ska?) springa?

SEMESTERDAG #32: Eftersom jag inte varit u...

Publicerad 2011-08-07 23:33:22 i Allt-i-ett,

img_6829 (MMS)

SEMESTERDAG #32: Eftersom jag inte varit utanför dörren idag (för visst har vi kommit överens om att balkongen inte räknas?), har heller inte värst mycket hänt. Mest action var det väl när jag lagade mat (därav bilden); iaf i jämförelse med mitt annars fastklistrade arsle i soffan. Har också tryckt en påse (storlek stor) Neverstop helt själv. Att jag ska springa midnattsloppet på lördag(!) verkar vara något jag förtränger. La grande skulle man kunna säga.

SEMESTERDAG #31: Är det prideparad i stan,...

Publicerad 2011-08-07 01:14:30 i Allt-i-ett,

img_7828 (MMS)

SEMESTERDAG #31: Är det prideparad i stan, så är det. Gaypoliserna var lite av en favorit, trots regnskuren som kom precis när de passerade. I övrigt såg jag en handfull kändisar, varav hälften var politiker som antagligen bara ville fiska röster. Sen såg man också ofrivilligt ett gäng tuttar (och en mutta).

Själv hade jag med mig min regnbågsportmonnä med texten "I'm not gay, I just really love rainbows". Inte för att jag var rädd för att bli tagen för homosexuell, utan helt enkelt för att jag har pengar i den.

En polisbil stannade för mig när jag skull...

Publicerad 2011-08-04 12:13:08 i Allt-i-ett,

img_9630 (MMS)

En polisbil stannade för mig när jag skulle gå över vägen vid Årsta torg, sen mötte jag en annan på cykelvägen längs viken. Samtidigt cirkulerade en helikopter mycket lågt i området. Älska att ha en smartphone, så att man kan kolla vad all action is about här i kvarteret.


P.S. Några rånare har jag däremot inte sett till. D.S.

SEMESTERDAG #26: Detta var tydligen dagen ...

Publicerad 2011-08-01 23:57:20 i Allt-i-ett,

img_8240 (MMS)

SEMESTERDAG #26: Detta var tydligen dagen då min hud tyckte att det var dags att börja återställa till normal kroppsfärg à la Finland (vit o blå). Således leks det numera hela-kroppen-flagnar. Jag är dock inte alls road.


P.S. Det är sjukt mkt värre i verkligheten. Ba'satte ni vet. D.S.

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt