h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Det sa bara tjoff!

Publicerad 2010-07-30 23:18:25 i Allt-i-ett,

Sista semesterdagen idag. Fyra veckors semester har kommit till sitt slut. Kan inte riktigt säga vad jag har gjort. Typ ingenting. Men ändå massa. Staycation mestadels. Men också utflykter. Badat. Solat. Shoppat. Druckit öl. Massa öl. Och vin. Tillochmed Fernet - en (gigantisk) shot. Inte särskilt god. Faktiskt jätteäcklig.

5-kamp på Grönan. Två gånger om. 50% vinst. Träffat massa underbara människor. Mina kära vänner. God mat. Sol. Massa sol. Och värme. Minimalt med regn. Stockholm, Göteborg, Gränna, Vaxholm. Solna! Ja, jisses vad jag har utforskat världen.

Hade kunnat göra allt flera gånger om, vilken dag som helst. Allt utom Fernetshoten. Men nu är den slut - semestern.

Borde, men har faktiskt INTE ångest.

Fråga mig igen på söndag.

Hipp jag var

Publicerad 2010-07-27 15:55:39 i Allt-i-ett,

Vilken ego-boost det är att fylla år egentligen. Fick under gårdagen 13 sms, ett mms, åtta telefonsamtal, ett mejl och 56 facebook-meddelanden.

Inte för att jag räknade.

Dessutom mötte jag upp fem underbara vänner för mat och dryck. Vad mer kan man begära? Jo, presenter. Det har jag med fått. Den häftigaste var väl ändå beach 2011-kroppen. Ja, det är sant. Jag fick det! Hur schysst är inte det? Tydligen måste jag fixa den själv, men startnumret till Göteborgsvarvet i maj är klart iallafall. Det var visst så nära de kunde komma drömkroppen. Tanken som räknas?

Men okej. 21 kilometer är väl inte så farligt? En halvmara bara. Piece of cake? Kanske inte. Men jag antar utmaningen. Någon mer?

Fick ett mejl

Publicerad 2010-07-26 13:04:40 i Allt-i-ett,

från pappas mejladress. Det löd:

Grattis på födelsedagen önskar Mamma och Pappa

Sen rinde de två minuter senare och sa grattis och att jag fått ett mejl från dem. Är de inte för söta ändå?

3^3

Publicerad 2010-07-25 22:33:33 i Allt-i-ett,

När folk frågar mig hur gammal jag är måste jag ibland tänka till. Ta en sekund eller två för att faktiskt fundera på hur gammal jag egentligen är. Ibland säger jag fel. Huvudräkningen är väl inte alltid på topp.

Men imorgon blir jag 27. Varken mer eller mindre.

9 gånger av 10 måste jag ändå visa leg på systemet. Märkligt. Men på något sätt helt okej.

Fick sötaste armbandet från min goaste gud...

Publicerad 2010-07-24 17:23:10 i Allt-i-ett,

dsc02418 (MMS)

Fick sötaste armbandet från min goaste gudson Noel i lite tidig födelsedagspresent. Det står: 'A friend is someone we turn to when our spirits need a lift. A friend is someone we treasure for our friendship is a gift. A friend is someone who fills our lives with beauty, joy and grace. And makes the whole world we live in a better and happier place.' Fint va? Det tycker jag.

Något nytt för mig nu under semestern är a...

Publicerad 2010-07-23 17:35:56 i Allt-i-ett,

dsc02406 (MMS)

Något nytt för mig nu under semestern är att dricka öl med sugrör. När man var yngre sas det att man blev fullare då. Gäller det fortfarande? Hjälper kanske inte så mycket på lättöl iallafall. Men vi är nöjda. Kommer att stå på rad två framför scenen. För er som inte vet - P!nk spelar. Takida också. Och Good Charlotte.

Det var meningen att vi skulle äta räkor i...

Publicerad 2010-07-19 19:41:30 i Allt-i-ett,

dsc02391 (MMS)

Det var meningen att vi skulle äta räkor i kvällssolen på Fåfängan. Men tydligen finns inte färska räkor att få i butik på måndagar, fick jag berättat från fiskdisken. Därför blev det svenska signalkräftor istället. Inte fy skam det heller.

Varannan dag-princip

Publicerad 2010-07-17 10:11:55 i Allt-i-ett,

Born to Run med Bruce spelas på radion. Jag intalar mig detsamma. Drar på mig joggingskorna. Sätter på mig pulsklockan. Och ger mig ut runt viken.

Hepp hepp hepp.

Jag har syndat!

Publicerad 2010-07-15 14:29:47 i Allt-i-ett,

Det är illa. Jag vet. Har gjort det varje svensk, eller rentav nordbo, anser vara dödssynd. Religiösa skulle säga att jag begått brott mot Guds bud. 

Jag har varit inne hela dagen, när det är SOOOL. Klarblå himmel. Och varmt.

Varför?

Bakis. Fruktansvärt bakis.

Personligen tycker ju jag att Aftonbladet ...

Publicerad 2010-07-10 14:39:36 i Allt-i-ett,

dsc02355 (MMS)

Personligen tycker ju jag att Aftonbladet kunde vara liiite mer tydliga med sina bilder som de pysslar ihop och förändrar. Det är ju inte så lätt att se den där lilla boxen i nedre hörnet som säger: Denna bild är ett MONTAGE. Tänk vad många som nu går runt och tror att Reinfeldt bär kostym.

Dag 5

Publicerad 2010-07-09 23:30:05 i Allt-i-ett,

Och på femte dagen valde hon att avstå alkohol. Fredag till trots.

Jag är inte som alla andra.

Semester: Dag 4

Publicerad 2010-07-08 23:59:41 i Allt-i-ett,

Jag hade tänkt berätta tidigare idag att jag kompenserat mina ohälsosamma första dagar på semestern genom att springa runt Årstaviken. Det är ju förvisso sanning och fy bövelen vad jobbigt det var i gassande solsken. Hua.

Men sen cyklade jag ut till Djurgården. Gick på Grönan. Körde 5-kamp. Drack en öl. Drack två öl. Åt mat med en öl till. Drack ytterligare en öl. Sen gick vi till Berns och drack ett par drinkar på terassen. Därefter - hem. Tog bara ett stopp på Debaser för en öl. Tror att kalorierna jag förbrände tidigare på dagen kom åter i trippel dos innan jag ens lämnat Grönan.

Men hallå - har man semester, så har man.

Gissa vad?

Publicerad 2010-07-01 21:51:43 i Allt-i-ett,



1 - Champinjoner i marinad
X - Fetaostfyllda champinjoner i marinad
2 - Champinjoner som legat gömt bakom en påse morötter i kylskåpet under obestämd tid.


Hint: Öppnar man påsen luktar det inte hallon. Långt därifrån.

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt