h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Soffuppdatering

Publicerad 2009-03-04 23:37:09 i Allt-i-ett,

Soffan fick åka tillbaks till Rum Interiör med Bring. Kunde ju inte låta den stå vid alla postfack där nere. Mitt nya vardagsrum kanske? Nej, men fick till slut tag i butikschefen som i sin tur varit i kontakt med de som gjort soffan. Det var både bra och dåliga nyheter.

Bad news:
Det går inte att göra soffan kortare utan att behöva lossa tyg och kapa stomme. Känns inte superaktuellt. Faktiskt.

Good news: Däremot ska man kunna ta av ryggdelen. När man gjort det och tagit ur alla kuddar, så borde soffan gå upp i trappuppgången. Jag har mätt lite och det borde funka då. Hursomhelst är det det jag lever på nu. Hoppet om att jag kan släpa min soffbotten nio våningar upp i en spiraltrappa. Det är bara 142 trappsteg.

Måste revidera mitt worst case scenario jag beskrev HÄR. Nytt worst case scenario: Soffan är för stor och går varken upp i hiss eller trappuppgång, trots isärplockning. Eftersom det inte är varken öppet köp eller ångerrätt tvingas jag sälja den för halva priset på Blocket. En soffa som jag så gärna vill ha själv.

Snälla snälla snälla - låt soffbotten gå upp i trappuppgången!

Kommentarer

Postat av: B-A

Publicerad 2009-03-05 17:28:05

Jag hjälper dig gärna att bära upp den om du vill!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-06 11:01:33

Stackare! Jag lider med dig... Jag kan också bära om det behövs, eller dirigera ;) Det är jag bra på... hehe.

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-03-06 11:02:20

Glömde skriva mitt namn ovan ;) Det var alltså jag då...

Postat av: martina

Publicerad 2009-03-06 11:47:26

Vilken jäkla otur :( Håller allt jag har för att du får upp soffan.

Postat av: H-lena

Publicerad 2009-03-06 13:50:09

Söta ni är allihop. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt