h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

En sak i taget?!

Publicerad 2007-03-18 01:19:37 i Allt-i-ett,

Det blir hektiskt kommande vecka. Har bara massa "to dos" Men ju mer saker jag kommer på att jag måste göra, desto mindre gör jag. Blir typ paralyserad.

 

Skyller på malariaprofylaxen jag knaprar. Kan ju inte va nyttigt. Har kanske fått såväl koncentrationssvårigheter som sinnesförvirring... Vad vet jag? Har varit otrolig varm de senaste dagarna också, inte bara het med andra ord. Kanske har feber. Klimakteriekossa sa Malin. Felicia menade på att de kanske va resfeber - bokstavligt. Har hon nog rätt i.

 

Det värsta med kommande vecka är att jag typ stressar upp mej för att jag inte är stressad. Man borde ju gå i 110, men jag ligger snarare på söndagsturhastigheten 70. Vilket sen då betyder att jag inte kommer att hinna allt jag måste göra innan jag åker på fredag. Jag ska ju liksom inte bara vara borta en helg heller, utan åtta veckor! Måste verkligen hinna allt jag tänkt. Borde lägga upp ett schema, en plan ? en lista!

 

På måndag ska jag till sjukhuset för den sista sprutan. Vill ju inte få hepatit inte? Sen ska jag även hinna o tvätta alla kläder som jag ska ha med mej. Gärna de andra också, man vill ju inte ha massa smutsiga kläder som ligger o stinker när man är borta. Får räcka att man kommer att mötas av en unken o instängd doft. Har man otur möts man även av en svärm bananflugor. Inser då att det troligen ligger nåt i skafferiet som man borde slängt...

 

Sen är det ju hög tid o börja plugga på 10-poängstentan i teori och metod som man har på fredag mellan 8-12. Tanken var att plugga hela dagarna mån-ons. Packa på torsdag, men även plugga lite. Skriva tentan på fredag morgon o sen flyga upp till Stockholm på eftermiddagen för att hinna med flyget till Tanzania vid åtta. Tisdagen är jag rädd kommer att gå bort mer eller mindre helt vad gäller plugg. Ska nämligen på anställningsintervju!

 

Det är helt sjukt. Jag ringde på en platsannons för att höra när tjänsten skulle tillsättas, eftersom det inte stod. Är ju onödigt o söka tjänster som ska tillsättas omgående. Hon jag snackade med tyckte att jag skulle skicka in en ansökan iaf. Sagt och gjort. Dagen efter skickade jag in mitt CV och personligt brev. Några timmar senare ringde hon upp och undrade om jag hade tid med en intervju innan jag åkte till Tanzania. Så nu ska jag åka upp till Stockholm på tisdag för en intervju över en bit mat vid 16. Snabba ryck var det!

 

Jag är iaf superglad för att få komma på intervju. Hade ju varit grymt om man hade kunnat få ett fast jobb klart till sommaren redan nu. Vad jobbet var? Jo, Account Manager på MontelPowernews, vilket är en ledande nyhets-/informationsbyrå inom energimarknaden. Huvudkontoret som man skulle jobba på ligger i Oslo. Inte mej emot. Tjänsten innebär typ att man ska ha hand om kundrelationer, marknadsföra deras facktidning o åka på mässor och konferenser i Europa. Tror jag.. haha.. Får väl reda på mer detaljer på tisdag. Håller allt man kan hålla för att få extra tur, alltså mina båda tummar. Ni håller era med hoppas jag!

 

När jag ska få tid att plugga vete tusan. Mycket mer jag måste fixa innan resan också. Ska göra en intervju inför c-uppsatsen, shoppa resapotek o massa annat nödvändigt som myggnät, sovlakan o småpresenter som man kan använda som mutor i Tanzania. Säljs dalahästar här i Kalmar tro? Får inte glömma o kopiera alla viktiga papper o så. Pass, försäkringsbrev, biljetter och vaccinationspapper.

 

Hmm... Är det nåt mer tro? Egentligen borde jag kanske gå till tandläkaren innan jag åker. En av mina visdomständer poppade upp lite mer häromdagen o nu har jag en skinnflik som ligger löst över tanden, men sitter ändå fast i ena ändan. Borde nog få det bortskuret så att de inte kommer nåt emellan o blir infekterat eller så. Hur sugen är jag på det då? Men å andra sidan, hur sugen skulle man va på att gå till en tandläkare i Tanzania? Dom kanske har en Dr Alban eller tre, men jag tror knappast att jag blir trygg av det.

 

Tål att tänkas på, men nu ska jag klättra upp i sängen. Sova snart, men först ska jag se ett avsnitt av Grey's anatomy tror jag.

 

Får väl ta tag i min 'lilla' lista imorn... Är det nåt superdupermegaviktigt som jag glömt nu, tar jag för givet att ni berättar vad och inte sitter inne med det, för att sen kunna skratta rått åt mej för att jag glömde... Skulle va taskigt!

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt