h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Kunde varit värre (det kan ALLTID bli värre)

Publicerad 2012-11-26 12:59:38 i Allt-i-ett,

Klockan 7:12 satte jag mig i tandläkarstolen, två minuter senare än bokat, trots att jag satt i väntrummet redan 6:59. Lite halvnervös för att A) ha hål B) behöva dra ut visdomständer C) bli ruinerad.

Turligen behövde jag inte vara särskilt nervös alls. "Jag ser inga hål. Och ingen tandsten. Allt är rent och fint, så inte mycket mer jag kan göra. Det är bara att fortsätta som du gör, så kommer det att gå bra."

Jo, man tackar. Så här sitter jag och äter punschpraliner till lunch. I vanlig ordning.

Kalaset "det-blir-inte-roligare-än-såhär" gick ändå på 540,- så liten släng av C) tycker jag nog att det blev ändå.

Flygvärdinna från Göteborg?

Publicerad 2012-11-20 16:27:12 i Allt-i-ett,

Även flygvärdinnorna på SAS var livfulla idag. "Nu KÖR vi" sa dom med ett smil, som inte tycktes kunna raderas. De bjöd också på fyndigheter när de förkunnade erbjudanden på taxfreen.

"Om jag får säga min personliga mening, är klockorna URfina med en TIDlös design."

Humöret på topp. Jojo.

Give a litte

Publicerad 2012-11-19 17:09:58 i Allt-i-ett,

Om 25 dagar åker jag till Tanzania. Om ni missat. Ville bara påminna er om det. Jag ska vara borta lika länge - 25 dagar. Behöver jag säga att jag längtar?

Ni vet ju redan att jag tänkt mig upp på Kilimanjaro, för att sedan njuta av strandlivet på Zanzibar. Old news. Men. Det ni inte redan vet, är att jag också ska besöka ett center för gatubarn, Mkombozi Center i Moshi. 

Ett par tjejer jag mötte 2007 utanför Dar es Salaam, Tanzania.

Vanessa, mitt resesällskap, har voluntärarbetet på Mkombozi Center en gång. Så vi tänkte åka dit och hälsa på igen. Vi tänker givetvis inte komma dit tomhänta, utan har tänkt att ta med oss gåvor i form av leksaker, kritor, skolmaterial etc. Så kom vi på; det kanske är fler som vill vara med på ett hörn! Barnen är ju många.

Vill du det? Isåfall kan du antingen ge mig eller Vanessa en slant (eller leksaker etc.) om ni träffar oss innan avresa. Ni kan också föra över en peng direkt till kontonummer 5694 03 082 10* (SEB), så ser vi till att varje krona går till barnen! 

En rapport kommer givetvis att ges efter hemkomst!

 

ASANTE SANA!

 

*Detta är gi-vet-vis ett konto vi [läs: Vanessa] satt upp enbart för ändamålet och vi kommer inte att använda pengarna till annat än gåvor till barnen. Så klart!

Förlåt

Publicerad 2012-11-14 19:15:49 i Allt-i-ett,

Hörde att Sarah Dawn Finer skulle vara julvärd på SVT i år, och vad ska jag säga. Jag är liksom inget big fan av henne. Vet att det är otrevligt att säga att man ogillar någon man inte känner. Men jag vill ändå sträcka mig så långt. Minst.

Hoppade därför inte i taket när jag hörde nyheten. Blev snarare lite nedstämd. Men inte så länge.

Kom ju på att jag faktiskt befinner mig på Zanzibar på julafton. Där finns inte SVT. Där finns ingen Sarah Dawn Finer. Där är jag safe. Räddad.

Om en månad åker jag. T-30 dagar.

En av dom var ganska söt*

Publicerad 2012-11-11 01:17:27 i Allt-i-ett,

Var på krogen ikväll.

Fyra pers raggade på mig (minst - beror på hur man räknar).

Jag dissade alla.

Känns bra. Sjukt bra.





*anledningen till att jag fortfarande är singel.

For the win

Publicerad 2012-11-07 06:49:28 i Allt-i-ett,

Klockan är bara barnet, men dagen har redan två FTW: Obama och London.

Boardar i detta nu planet till den senare, medan jag inte på något sätt boardat den förstnämnda.

Men skönt att han vann - Obama.

Vi är alla mobbade

Publicerad 2012-11-06 00:07:06 i Allt-i-ett,

Vissa sover med bettskenor, andra med öronproppar. En del kan jag tänka mig har påtvingats snarkplåster.

Själv kör jag iallafall med hallux-valgus-förminsknings-strap-on. Sexigt värre.

Hur svårt är det att LÅSA EFTER SIG???

Publicerad 2012-11-02 15:16:42 i Allt-i-ett,

Jag skulle inte ha något emot om folk kunde sluta låsa upp min bildörr när jag är borta. Visst, jag är väl nöjd över att det inte slås in någon fönsterruta, men jag hoppar ju knappast högt av glädje när jag kommer till en olåst bil heller.

Denna gång hade det inte stulits några brända CD-skivor från 2004. Inte hade de tagit det mest värdefulla denna gång heller, panten bakom förarsätet.

Nej, ingenting verkade vara borta. Jag hade snarare gått plus: en halv nagelsax.

Meddelande till dig som har andra halvan: Du är inte min favorit just nu, ba'satte'ru vet.

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt