h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tjockskalle 5

Publicerad 2009-06-30 00:16:44 i Allt-i-ett,

Här kommer nog sista inlägget i Tjockskalle-serien. Promise. Iallafall för nu.


Ung och naiv. Bara för att det var poppis på 80-talet borde jag ha insett att kombinationen tjockt hår och tjock skalle inte rimmade med våffeltången. Jag förstod såpass att man skulle låta bli pannluggen iallafall.

Tjockskalle 4

Publicerad 2009-06-26 15:40:44 i Allt-i-ett,


Ja, här ÄR nog mitt huvud större än min storebrors. Positivt är dock att mina ögon fått lite större plats och kanske, med betoning på kanske, är det bara kolasnören som trycker ut de där kinderna.

Ni får inte på något sätt tro att jag trackar ner på mig själv med den här Tjockskalle-serien. Nej, gud nej. Hur skulle det sett ut om jag var helt utmärglad med ett huvud som en tennisboll? Nej, då hade jag garanterat inte ens publicerat någon bild. Man ska vara lite rund. Och Einstein hade också stort huvud. Bara det.

Smooth Criminal?

Publicerad 2009-06-26 00:24:28 i Allt-i-ett,


Inte blev han kallad Wacko-Jacko utan anledning. Nej, han var ju lite galen. Inte så lite heller. Men han blev också kallad King of Pop. Säger väl också en del. Visst var han galen, men han kunde sin pop. Helt klart.

Jag tycker faktiskt att detta är lite småsorgligt. Men jag kan heller inte låta bli att tänka på hur Sushi-killen i Oslo kommer att reagera när han nås av nyheten. Han kommer väl att gråta han. Stackare.

Är på väg hem efter lite After Wor

Publicerad 2009-06-25 22:22:30 i Allt-i-ett,

0-7525b9a833691f5fc28e042de76fbd4d.png

Är på väg hem efter lite After Work. Här längs Årstaviken slås jag av hur idylliskt Stockholm kan vara ändå. Går med uppvikta jeans och en tunn kofta och det är nästan lite för varmt. Underbart! Känner mig glad och det är inte vinet som talar, inte bara iallafall. Och imorn är det fredag. Kan det bli bättre?

GO O GLA

Publicerad 2009-06-25 16:07:10 i Allt-i-ett,



Kan inte säga annat än att det var sjukt fyndigt. Önskar att det var jag som kommit på det. Men nu var det inte det.

Tjockskalle 3

Publicerad 2009-06-24 23:38:28 i Allt-i-ett,


Mitt huvud ser kanske inte gigantiskt ut här. Men jämför ni men min bror som är tre år äldre, så ser ni ju att det inte skiljer värst mycket ändå. Mina kinder är så stora att jag inte kan öppna munnen ordentligt och ögonen kan nätt och jämt kika fram. Ja, kinderna är så stora att de trycker ihop min näsa så att den ser ut som ett litet geléhallon mitt i ansiktet. 

Borde nog redan då börjat tänka på min kroppshållning. Ser också en tendens till spretande fingrar, men det är ett helt annat kapitel som vi kan ta en annan gång...

Tjockskalle 2

Publicerad 2009-06-23 22:58:40 i Allt-i-ett,

Minns ni att jag skrev om mitt tjocka huvud för en stund sedan. Om inte kan ni läsa det HÄR. Hursomhelst, jag rotade runt bland lite fler bilder och hittade en uppsjö med mitt tjocka huvud. Här kommer en av dem:


Min bror tyckte uppenbarligen att mitt stora huvud passade perfekt som huvudkudde. Här verkar dock min mor ha hittat en mössa som nästan är stor nog för mitt huvud. 

Har inte direkt något med min huvudstorlek, men jag kan inte låta bli att fundera på om det där blöta på min jacka är dregel. Det kan nog faktiskt vara så. Isåfall undrar jag hur länge jag egentligen har sovit där bak i farmor och farfars gamla Saab. Det är ju inte lilla fläcken. Fräsch jag.

Stockholms aktuella blodlager:

Publicerad 2009-06-23 16:07:39 i Allt-i-ett,



Fick precis ett meddelande från Karolinska. De vill ha mitt blod. Och jo jag ser ju att de saknar en del O Rh-. Får nog kila förbi Södertappen innan jag går på jobb imorn då kanske. Det får bli veckans goda gärning.

Blivande golfproffs?

Publicerad 2009-06-16 00:17:41 i Musik/Video,

Ni har väl inte missat den där svenska tjejen, Anna Nordqvist, som gick och vann en stor golftävling. Det fick mig att minnas den där gången jag själv provade på golf. Ja, jag har slagit några bollar på en ransch faktiskt så många som två gånger. Från min andra gång har jag bildbevis:



Vad tror ni, ska jag gå samma väg som Anna? Tjäna några miljoner och sen bara leva livet. Det låter onekligen frestande. Jag behöver inte träna så mycket va? Tycker nämligen att det var ganska trist. Men för några miljoner skulle jag ju kunna gå några rundor. Ja, men det skulle jag. Var kan man anmäla sig till LPGA egentligen? Någon som vet?


P.S. Nu har jag även kollat upp hur man kan få upp videos. Mina bravader på youtube - yes! Min blogg utvecklas. D.S.

Är på Lemon Bar på Kungsholmen.

Publicerad 2009-06-14 00:23:41 i Allt-i-ett,

0-555c3bafe62d3cd485136f5df0f3f7b1.png

Är på Lemon Bar på Kungsholmen. Min kusin är i stan o jag är ute med hans aspirantgäng. Vi har skoj. Skulle bara ta några öl, men de blev lite mer. Jag börjar bli full. Men det är bra, då skrämmer jag iväg mina baciller... Kanske... Jag tror att jag är äldst av hela gruppen här också. Men de gör inget. Jag känner mig inte alls så gammal. Jag är ung. Purung. Alltid. Sjunger med i Orups 'pojkarna på rad'; vem är inte ung då?

Jo men visst.

Publicerad 2009-06-12 09:00:04 i Allt-i-ett,


Jag kan bli så himla trött på alla som ser bilder av Jesus på de märkligaste av ställen. Är det inte på den rostade mackan är det en avbild i mögel på en rutten frukt. Nu var visst Jesus visat sig i skuggen på verandan hos Johan också. Men inte nog med det, fyra dagar (?!) senare kraschade hans dator också. Veckan därefter fick Johan hicka som slutade efter ett glas vatten. Kanske även det berodde på Jesus. Ja, men det måste det ju ha gjort. Allt i Johans liv kommer att bero på att Jesus uppenbarade sig i skuggan på hans veranda. Så är det ju. Alla tider.

Herre Jesus säger jag.

Även i Finland har de hemska rin

Publicerad 2009-06-11 13:00:20 i Resa,

1487ca0f7dd96808c115d1896a9d9c4c.png

Även i Finland har de hemska ring-in-och-vinn-program på tv. Liksom i Sverige har de en hyperaktiv brud med skrikig röst framför kameran. Något nytt var dock kläderna, eller snarare bristen på dem. Men en bikiniklädd brud kanske får alla ensamma och kalla finnar att ringa in desto mer. Vad gör man inte för pengar? Jag har däremot svårt att förstå det gulblekta håret med taskiga extensions och läppglanset som är kletat i halva ansiktet. Är det meningen att det ska se bra ut?

Olla sairaana

Publicerad 2009-06-10 20:19:51 i Resa,

Ligger nerbäddad i sängen på hotellet i Helsingfors medan mina kollegor är ute och äter trerätters och pimplar vin. Då inser ni att jag inte mår så himla bra när jag tackar nej till god mat och dryck. Usch ja. Försöker dämpa febern med diverse tabletter och det funkar väl till viss del. Däremot skulle jag vilja säga att både Bafucin och Strepsils är värdelöst mot halsont. Eller ja, jag vet ju inte hur det hade känts utan dem, men tvivlar på att det kunde vara värre. Känner mig lite ynklig; det gör jag. Men ändå inte så mycket eftersom jag trots allt lyckades hålla inne såväl hosta såsom slem under de seminarietimmarna vi hade idag.

Drar mig för att hosta upp allt slem som samlar sig. Det gör så ont. Väntar in i det sista tills jag nästan inte kan få fram ett ljud på grund av att halsen täppts igen av all sörja. Har försökt att få till en taktik genom att få upp så mycket slem som möjligt med så lite ansträngning och hosta som möjligt. Går sisådär. Slutar med en hostattack utan dess like och tårar som ofrivilligt flödar ut ur ögonen. Oskönt är en underdrift.


Antar att jag fått er att sluta läsa pga allt äckelprat. Men jag har inget vettigt att komma med ändå. Låt oss skylla på att jag feberyrar. Men då kanske jag snarare borde ha skrivit något i stil med att jag sett prins Carl Philip sväva förbi utanför hotellfönstret och att jag tror att han förföljer mig. Men nu skrev jag ju inte så (eller jo... nu). För övrigt är det ju inte ens sant.


Är hungrig nu också, men vet inte om jag orkar gå och köpa något. Det finns en butik nere i receptionen, fem våningar ner - med hiss. Det borde man ju klara. Eller är det värt att ta room service för en avgift på 10 Euro? Nej, så ynklig är jag inte. Inte än.

Jag mår faktiskt långt ifrån bra

Publicerad 2009-06-09 22:01:50 i Allt-i-ett,

0-769192c249589cc8d87381b2c1b1ce19.png

Jag mår faktiskt långt ifrån bra. Hals och luftstrupe är inte vad de borde vara. Gör ont. Febern är ingen höjdare heller; eller ja, höjden har den ju nått. Trots detta satte jag mig på planet till Helsingfors. Inte det smartaste jag gjort, men vi tar lite droger på det så ordnar det sig nog. God natt.

Vem försöker jag lura egentligen

Publicerad 2009-06-07 17:19:49 i Allt-i-ett,

59500e0e871b0dc3fb018ccd3b988125.png

Vem försöker jag lura egentligen? Less fat, då blir plötsligt chips nyttigt? Nej, det tror jag inte. Men ändå känns det lite bättre. Och lite är ju alltid något. Det är ju inte ingenting. Ungefär som en röst i Europavalet. Knappast det avgörande, men ändå något...

Röstningen var därmed avklarad.

Publicerad 2009-06-07 17:06:32 i Allt-i-ett,

17e2926bc90a0a24032ed52b0077a0c6.png

Röstningen var därmed avklarad. Varken Sverigedemokraterna, Piratpartiet eller Feministiskt Initiativ fick min röst. Nej, mitt val av parti var inte random, men det kan man väl säga att personenvalet i fråga var. Vem orkar egentligen kolla upp vad varje enskild persons hjärtefrågor är? Nej, det finns måtta på hur seriös man ska vara.

Det är först nu, när jag kommit

Publicerad 2009-06-07 03:53:55 i Allt-i-ett,

2c8a2443e57472e3d84abc1969a01189.png

Det är först nu, när jag kommit hem, som jag inser att det var solUPPgången jag såg vid Gullmarsplan. Men det var ju vackert. Här hemma reflekteras ju solen fint i Expressenskrapan iaf. Nu ska jag sova. Kanske vaknar jag lagom tills solen skiner in i min lägenhet. Det vill säga runt tvåtiden. Troligen går jag upp långt före. Låt dock trevliga och mysiga drömmar besöka mig tills dess... God Natt.

Är på väg hem från Bruce-konsert

Publicerad 2009-06-04 23:55:29 i Allt-i-ett,

0-15273a5030111b4ae6b5197e8c2b9f2d.png

Är på väg hem från Bruce-konserten. Det var bra med röj trots regn och kyla. Ett par låtar saknade jag dock. Men så är det väl alltid. Nu får det bli en varm dusch när jag kommer hem. Som tur var höll mina stövlar och poncho undan mig från vätan, men när man skiljdes från publikhavet kände man kylan tränga in. Hua. Ska bli skönt att komma till en toalett också. Snart hemma. Snart.

Nä, den där knoppen fick aldrig

Publicerad 2009-06-04 09:10:41 i Allt-i-ett,

0-65129587a21e0dda3179253e6e57c580.png

Nä, den där knoppen fick aldrig blomma ut. Man kan säga att den är ganska vissen. Jag vill nog faktiskt påstå att hela plantan är död. Är väl ingen underdrift direkt. Men jag har hört att man inte kan vara bra på allt. Kan väl säga att blomvård är min lite svagare sida. Återigen en underdrift.

Svaret! En bil. :) Nu kanske fol

Publicerad 2009-06-01 23:42:26 i Allt-i-ett,

0-67fde0e4bc7b55d1f93105f95f4b5613.png

Svaret! En bil. :) Nu kanske folk tror att detta är min gamla bil, eftersom den typ ser likadan ut. Men icke. Den här är hela ett år nyare; har en motor som är 0,2 större; samtliga skärmar är röda, inte rosa och rostiga. Sen finns det en taklucka. Stor skillnad med andra ord. Tro inte att jag är rädd för förändringar. Men det var ett impulsköp. Egentligen MÅSTE jag ju inte ha en bil, utan det är ju snarare en trevlig lyx att ha. Men kommer det att vara värt kostnaderna? Det funderar jag på NU. Vet inte om jag tänkt igenom detta ordentligt... Nej, det har jag nog inte. Nåja, jag har en bil. Gött. I värsta fall får jag väl börja köra svarttaxi på nätterna. Du bara ringa. Jag ge fast pris va.

Ledtråd 5. Även denna bild är ta

Publicerad 2009-06-01 21:53:22 i Allt-i-ett,

0-53eab917832516a7605ead6983f44dd9.png

Ledtråd 5. Även denna bild är tagen på insidan. Och eftersom ni kan se mig och som ni förstår kan inte jag tjillivippa mig till miniformat (I wish), så kan ni ju lista ut att saken jag köpt är ganska stor... Jaaa, beroende på vad man jämför med då. Som alltid.

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt