h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Jag frågade om kontRakt. Inte kontakt.

Publicerad 2012-10-26 07:24:44 i Allt-i-ett,

Igår fick jag nog den roligaste autocorrect någonsin skickad till mig. På mejl.

Lite bakgrundsinformation för att ni ska tycka att det är lika kul som jag: Gustav är ägaren av företaget jag jobbar på. Han är typ styrelsen, ekonomiansvarig och den som utformat kontrakten vi har med våra kunder. Dessutom är han som en morfar. Äldre, harmlös och antagligen inte den mest tekniska när det kommer till iPhones.

Jag mejlade iallafall Gustav igår för att fråga om några ändringar i ett kontrakt och fick ett något, vad ska man säga, oväntat svar.

I verkligheten hade alla fattat

Publicerad 2012-10-21 16:57:36 i Allt-i-ett,

Inatt drömde jag att mamma och pappa hade skaffat en ny hund. En Golden Retrievervalp givetvis. Precis lik Rocky när han var liten; en isbjörnsunge.

Tyckte att de skulle döpa honom till Rocky II.

Ingen annan verkade uppskatta min fyndighet. Helt klart en dröm. Så himla overkligt.

Nu: HETSÄTER!

Publicerad 2012-10-11 17:11:18 i Allt-i-ett,

Hela dagen har jag gått och haft ett sug. Ett sug efter något sött. Choklad. Karameller. Glass. VADSOMHELST!

Dessutom har jag varit så busy att en kollega fick köpa med sig lunch åt mig. Tröstade inte direkt hojta "plockar du med en snickers på vägen!" från mötesrummet.

Döm då om min frustration när jag, 5 minuter innan jag slutar, inser att jag hela långa jäkla dagen har haft en lösgodispåse i väskan.

Skjut mig!

Alla har vi ju våra talanger

Publicerad 2012-10-09 16:40:00 i Allt-i-ett,

Vänner är bra. Med dom kan man älta, anförtro sig saker och framförallt få tips om man är rådvill. Och man brukar ju fråga dom man vet har erfarenhet av liknande situationer. Jag vet vilka kompisar jag kan kontakta om jag vill få tips om mat, teknik och böcker. Sen vet jag förvisso också vem jag INTE ska fråga om detsamma.
 
Själv brukar jag få frågor som: Hur mycket vätska får man ta med sig genom säkerhetskontrollen på flygplatsen?, Vilket elbolag är billigast?, Kan du översätta från norska? etc.
 
Och alla frågor är väl befogade. Jag vet ju nåt om det.
 
Lite därför vet jag inte helt hur jag ska tolka det, när ens kompisar börjar höra av sig till mig för att få tips om hur man dissar någon. Inser att jag kanske har lite mer erfarenhet på den punkten trots allt?
 
/queenofdiss_83
 
 
 
P.S. Mitt råd gick hem. Snubben tog vinken. *stolt* D.S.

Ni må tro att det var inbillning. Men icke.

Publicerad 2012-10-07 18:09:00 i Allt-i-ett,

I helgen har jag varit på så kallad teambuilding med jobb. På spa. Det låter ju lyxigt och härligt, visst? Det var det också. Väldigt.

Förutom strålande fint väder, god mat och dryck, har jag bootcamptränat med krigsmålning, bubbelpoolat utomhus och fått pedikyrbehandling av en Hagforsbo. Inte nog med det, så har jag också fått helkroppsmassage av en kille. Att han i stort sett såg mig naken, masserade alla delar han såg samt drog ner mina bikinitrosor för att även ge min bakdel en omgång, var ingen big deal. Det var ju trots allt en helkroppsmassage jag beställt. Hellugnt. Men jag HADE klarat mig utan flåsandet i örat. Det hade jag. Då tycker jag faktiskt att det blev aningens obekvämt.

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Skrivet nyligen

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt