h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tredje gången gillt?

Publicerad 2008-12-17 21:22:24 i Samtal,

Ni vet killen på Sushi King som jag har berättat om HÄR och HÄR. Jag var där idag igen och det verkar som att jag kan få ett lustigt blogginlägg för varje besök hos honom. Kanske synd att jag ska flytta.

Sushikillen: Tjenare! (sas på ett överdrivet svenskt sätt)
Jag: Hej hej.
Sushikillen: Det er tredje gangen du er her nå.
Jag: Eh... Ja, just det. Hehe.

Killen har ju minne som få. Imponerande; eller bara skrämmande. Han snackade som vanligt om allt och inget. Undrade var i Sverige jag var ifrån. Om jag hade julhandlat. Jag gjorde mitt bästa för att snika in min beställning. När jag väl fått gjort det satte jag mig ner, med näsan i en skvallertidning. Precis när Michael Jackson kört sitt intro till Billie Jean på CD-spelaren, hojtade sushikillen till och mina tolv bitar var klara. Dags för lite mer snack.

Sushikillen: Er den varm?
Jag: Ursäkta?
Sushikillen: Er det sånn i hele jakken? (pekar på ullen i hättan)
Jag: Jaha, jo det är det. Så ja, den är väldigt varm.
Sushikillen: Jeg har nesten en lik jakke. Samme farve. Litt jentete, jeg veit, men jeg liker den.
Jag: Okej, men då vet du att den är varm då.
Sushikillen: Ja. Vi kan ta på jakkene samtidlig å gå ut vi. Hahaha.
Jag: Ja, eller hur. Hehe...
Sushikillen: (nu med en allvarlig ton) Vil du de?
Jag: (tystnad)
Sushikillen: Vil du de?
Jag: Ehehe.
Sushikillen: Jeg tulla bare. Hahahaha.
Jag: He.

Jag tog min sushi och gick.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-12-18 10:36:02

Du vet väl att du måste se till o få upp en bild på denna fiskluktande beundrare??

Postat av: Mari

Publicerad 2008-12-19 14:07:29

Asså jag dööööör!!!gapskratt vill också se bild på din denne Sushi King! give it to us baby...



Postat av: H-lena

Publicerad 2008-12-20 14:25:42

Ja, jag får väl gå dit nångång när jag är på besök i Oslo då o tjuvfota honom... haha.. Nu har jag dock flytt byen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt