h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Nyårslöften 2014

Publicerad 2014-01-19 13:50:00 i Allt-i-ett,

Okej. Nytt år. Nya tag. Det ska visst vara så. Därmed har jag också en liten lista på saker jag skulle vilja få gjort under året. 
  • Lära mig att stå på händer. Fristående. Känsla inför det: HJÄLP! (Åter från 2013, dock med avancemang)
  • Samla/organisera bilder. Börja göra årliga fotoböcker. (Åter från 2013)
  • Lära mig världens alla länder och huvudstäder.
  • Rensa handfatsavloppsröret på badrummet. First time ever. 
  • Göra en storrensning av det mesta: Garderob, köksskåp, smycken, få bort prylar jag inte använder/behöver.
  • Ta B-cert i fallskärmshoppning.
  • Göra åtminstone EN stor förändring (allt är relativt, okej?). Vadsomhelst! Måla/tapetsera om i lägeheten? Köpa hund? Blondera mig? (Eh - Nej!) Flytta till Afrika? Skriva en bok? (Kan mycket väl tänkas bli löftet som flyttas över till 2015. Eller 2027.)
  • Börja kolla på serier. Är en av de få som kan namnet på många serier, men inte sett en enda. Tips mottages gärna (undanbeder mig zombies, vampyrer etc.).
  • Läsa fler böcker än ifjol, alltså >34.
  • Inte dricka alkohol mer än två dagar per vecka i snitt (semester = undantag). 
  • Inte äta godis mer än två dagar per vecka i snitt (semester = undantag).
  • Se en föreställning på Dramatens stora scen.
  • Köpa så mycket ekologiska matvaror som möjligt. 
  • Besöka Vanessa i USA.
  • Inte sluta äta choklad eller dricka vin.*
 
*Stående punkt. Så att jag, i vanlig ordning, vet att det är NÅT jag kan kryssa av på listan i slutet av året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt