h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Hittade en fyll-i-lista på nätet. Sagt och gjort.

Publicerad 2012-05-05 00:04:50 i Allt-i-ett,

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa:
Tio. Två till min lägenhet, två till kontoret, en till HQ i Oslo (chefen tyckte jag skulle ha kvar den av nån anledning), en till ma'pa i Värmland (används inte heller jätteofta - de är ju som regel hemma när jag är där), en tvättlåsnyckel, en cykelnyckel, en bilnyckel och en tanklocksnyckel.

Vilken svordom använder du mest:
Fan.

Äger du en iPod:
Ja, en nano är det väl? Fyrkantig ganska liten svart sak. Mycket gammal musik där.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på:
6:58 (lugn mysig signal) inkl snooze
7:15 (typiskt jobbig alarmsignal) inkl snooze
7:27 (min ringsignal - då vaknar jag direkt för att jag tror nån ringer) utan snooze

Hur många resväskor äger du:
En normalstor, en kabinväska och en backpackerryggsäck.

Var köper du dina matvaror ifrån:
I stort sett bara Ica.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden:
Tar som regel bilderna.

Har några av dina vänner barn:
Ja, när man är 28 så vore det väl märkligt om man sa nej väl?

Har någon någonsin kallat dig lat:
Inte vad jag vet. Kanske mamma någon gång i tonåren.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu:
Har bara CD-spelare i bilen. Det är en bränd skriva från sommaren 2007 (enda som inte blev stulen i senaste bilinbrottet).

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk:
Pucko är vidrigt, O'boy är gott. Men generellt svarar jag nog vanlig mjölk ändå.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan:
Ja, faktiskt senast idag. Får höra hemlisar ganska ofta. Gillar hemlisar.

Vad åt du till lunch:
Thai. Kyckling grön curry från thaikiosken på Folkungagatan.

Använder du huvtröjor:
Ytterst sällan. Har en jag myser i ibland. Med inbyggda vantar. Väldigt praktiskt.

Har du någonsin deltagit i en demonstration:
Nej, verkligen inte. Tror inte på demonstrationer (inte i ett land som Sverige).

Vem var den sista som ringde dig:
Min barndomsvän Mari som bor i Karlstad. Vi ska hänga på Kristi Himmelsfärd.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält:
Bergochdalbanan. Allt som ger kittel i magen. Älska kittel i magen.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig:
Garanterat. Vill gärna inte veta.

Vilket riktnummer befinner du dig i:
08 (jälla stockholmare).

Tittade du på tecknat när du var liten:
Inte bara som liten. Men något mer som liten. Fast vem tittade INTE på tecknat som liten???

Hur många syskon har du:
En snäll storebror.

Är du blyg inför det motsatta könet:
Det anser jag verkligen inte att jag är.

Äger du några bandt-shirts:
Nope. Hade en med Jason Priestly som tolvåring. Räknas inte va?

När flög du senast?
Förra veckan, i jobbsammanhang. Till London. Och Lissabon.

Hur många stolar står kring ditt köksbord:
Runt nya matplatsen jag anordnat på balkongen står det fyra stolar. Nöjd med det.

Pratar du några andra språk:
Engelska, typ norska och halvdan basictyska.

Diskar du din egen disk:
Alltid. Många gånger andras också.

Har du gråtit offentligt:
Ja, flera gånger. Bla grät jag över min döda hund vid gaten på Arlanda en gång. Och typ på var och varannan biofilm jag går på.

Försöker du alltid lära dig nya saker:
Anstränger mig kanske inte så mycket för det, men man lär sig ju alltid massa nytt.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar:
Faktiskt inte.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten:
Tycker likväl tjejen kan bjuda. Jämställdhet ska väl inte bara gälla lika löner?

Kan du kasta macka:
Såvida inte stenen är värdelös. Det finns dock väldigt många värdelösa stenar.

Har du någonsin varit på Jamaica:
Tyvärr inte.

Vad har du med dig in på bion:
Ibland popcorn. Ibland choklad. Ibland både och. Ibland intetdera. Men alltid nåt att dricka.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet:
I grundskolan var det matte, men pga dålig lärare på gymnasiet var det inte längre det då. Kanske svenska? Gunvor var rolig.

Gillar du att flyga flygplan:
Så länge jag får mitt F-säte ja. Vill titta ut genom fönstret på högersidan.

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner:
Humor.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv:
Va? Nej såklart inte. Då skulle det ju inte vara oattraktivt längre. Kuggis eller?

När sov du senast på golvet:
Minns inte. Länge sedan. Antagligen när jag bodde i Oslo och fick besök och jag lät mina vänner ta sängen.

Vilken är din favoritdrink:
Nåt med passionsfrukt typ. Men inte slisksöt. Mynta och lime funkar som regel. Grunden bör vara vodka eller rom. Inte gin tack.

Gillar du din boendesituation:
Älskar min lägenhet, men hade gärna haft ett extrarum.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera:
Klarar mig på väldigt lite under korta perioder, men att snitta 7h siktar jag på.

Äter du frukost dagligen:
På ett eller annat sätt ja. Ibland flingor hemma. Ibland köper jag macka och kaffe på väg till jobb.

Är dina dagar fullbokade och stressiga:
Går i perioder, men min kalender är väl ganska fullbokad. Stressigt vet jag dock inte om jag tycker att det är.

Vilken är din favoritfrukt:
Banan om jag är hungrig. Vindruvor om jag är sötsugen.

Hur gammal blir du nästa födelsedag:
29.

Tror du på liv på andra planeter:
Inte direkt att gröna gubbar flyger runt i UFOn, men någon form av organismer vore ju inte osannolikt att det finns i det stora mörka där ute.

Tror du att Gud är man eller kvinna:
Tror inte speciellt mycket om Gud alls. En hen kanske.

Hur valde dina föräldrar ditt namn:
Helena för att det var fint?

Gillar du senap:
Inte i dess rena form. I mat går det dock fint.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm:
Been there, done that. Skulle lätt göra det igen.

Sover du på sida, mage eller rygg:
Insomnar alltid på mage. Oftast med båda armarna längs sidan och händerna under låren. Ibland med högerarmen om en kudde.

Tycker du om att krama folk:
Ja, men mys!

Skulle du säga att du är trendig:
Delvis. Men långt ifrån modelejon.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars:
Ursäkta?? Star Wars?! Tillåt mig hånskratta.

Tycker du att du är attraktiv:
Vissa dagar absolut. Andra dagar nej. Som regel brukar jag dock vara nöjd. Det är skönt.

Vad är du allergisk mot:
Inget. Bara mesar är allergiska.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat:
Hade mamma haft ensamrätt skulle det blivit Mattis. Men det hade hon inte, så det hade inte blivit det ändå. Fast blev ju en tjej, så de behövde aldrig ha den diskussionen, igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt