h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tänkbart scanario: Dag 5, Kilimanjaro 2:6

Publicerad 2012-12-18 18:26:00 i Resa, Tänkbart scanario,

Gårdagens rutt gick fint. Vi var peppade. Utöver jag och Vanessa, så har vi med oss en guide som visar vägen. Han säger också åt oss att gå sakta. Och dricka vatten. Det är som att ha med sig en Skalmanklocka; med jämna och väldigt frekventa mellanrum får man en tillsägelse om vad man ska göra. Men det är fint.
 
Utöver det har vi var sin bärare. Dom bär allt vi inte behöver ha under tiden vi går. Tält, sovsäck, kläder etc. Dom pinnar iväg före oss, så när vi väl kommer fram till camp, står tält klara för använding. Lyxigt värre, jag vet. Inte nog med det. Vi har en kock med oss också. Han fixar också så att maten är klar när vi kommer fram och passar upp oss med frukt och grejer. 
 
Dagens rutt var bara hälften så lång i avstånd, men tog oss nästan lika lång tid. Vi går extremt sakta. Det är en utmaning för mig som till vardags går förbi powerwalkande damer på min promenix till jobbet. Men jag gör mitt bästa. 
 
Vi är båda fortfande vid gott mod och med försvinnande små krämpor. Än.
 
 
DAGENS RUTT: Från Machame Camp (2980 möh) till Shira Camp (3840 möh). En sträcka på 9 km och 860 höjdmeter. Beräknad tid: 6 timmar. Hedlandskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt