h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

En helgsammanfattning

Publicerad 2009-10-05 00:37:21 i Allt-i-ett,

Helgen är så nära sitt slut som den kan bli. Här följer några rader för att summera min helg med föräldrarna.

Det blev aldrig något museum. Behövdes liksom inte.
För det BLEV stros på stan - utan regn.
Och det BLEV lite turistande i Gamla stan - utan regn.

Det blev tillochmed en båttur ut till Djurgården för en liten rundtur på Skansen. Just när vi lämnade björnarna och höstblåsten kom det utlovade regnet. Det gjorde inget. Vi var klara med våra utomhusaktiviteter. Utforskade istället Söders restaurangalternativ. Slutade på en italiensk restaurang som bjöd på en alldeles utmärkt god kycklingrätt.

Men nu har alltså mina föräldrar åkt till de värmländska skogarna igen. Jag lät dem inte åka tomhänta. Nej, de fick med sig såväl min gamla tv som symaskin. Ni vet de där som båda har brunnit upp. Inte nog med det, de fick med sig lite lärdom hem också. Mina föräldrar vet numera vad Ruccola är, hur scones smakar samt att en SL-resa i stan "kostar" två kuponger och att man kan åka i en timma på dem. Inte illa.

Inatt ska det bli skönt att få sova i min säng igen, även om soffan är grym också. Och det ska bli skönt att slippa snarkningarna. Eller ja, var ju inget större problem egentligen. Har jag väl somnat kan ytterst få oljud få mig att vakna.

Imorgon är det måndag igen. Back to work. Har lyckats packa väskan ikväll. Känns som om jag har lite för lite packning för att vara borta nästan hela veckan, men jag tror att jag har fått med det mesta.

Jag har sagt att jag ska till Finland va? Inte? Nehej, men det ska jag iallafall.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-10-05 09:06:23

D e skitkul att du flyttade till Sthlm, bara för o vara borta hela tiden ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt