h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Vintern är nog på G

Publicerad 2008-11-21 09:04:38 i Allt-i-ett,

Ni vet det där trädet som inte fattat att det snart är vinter, som jag skrev om här.

Vet ni vad som skett? Trädet måste ha hört hur jag förbannade mig över att det skulle ta en evighet innan det blev vinter om inte just det där bautaträdet kunde få fingern, eller jag menar grenen, ur och fatta att man som träd ska få färgglada blad och tappa dom vid den här tiden.

Kanske led han av gymnofobi och ville inte klä av sig, men nu jäklar har han nästan löpt linan ut. Hann aldrig ens fota den gula kronan, så fort gick det. I detta nu finns det antagligen inte ett enda löv kvar där uppe. Kolla:


Så nu vet ni alla: Vintern är på ingång. Även i Oslo och det med stormsteg.



PS. Jag lovar och svär att detta har skett helt utan minsta inverkan från mig. Såvida inte mina ord haft en påverkan; det kan förvisso inte uteslutas. Men jag har iallafall inte klättrat upp i trädet och dragit bort alla löv. Inte ens tagit ett enda. Promise! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt