h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Värmlandstöser gjorde byn, typ.

Publicerad 2008-05-05 00:43:50 i Allt-i-ett,

Redan vid 15:45 lämnade flickorna mig och Oslo för en fyratimmars bussresa tillbaks till Götet. Trots att de kom redan i onsdags kväll, så har tiden gått sjukt fort.

Hann iaf visa såväl Frognerparken och det nya operahuset i strålande sol, medan vi tog en shoppingtur på Bogstadveien och fikade på Grünerlökka när vädergudarna inte var på vår sida.

image23
Bildbevis på att vi inte bara drack! Här fick tjejerna känna på Akershus fästnings kanoner.

Trots att vi hade flera potentiella utgångskvällar, så blev det att vi koncentrerade all fest till en och samma kväll - fredag. Å vilken kväll det blev. Galet. Gränser är inget vi värmlandstöser vet vad är, iaf inte när spriten står på bordet och bara skriker ut att den vill drickas upp. Allas våra favoriter: Barcardi Razz, Finlandia Cranberry och Absolut. Captain Morgan fick stå utanför i brist på mynta på Kiwibutiken. Kanske lika bäst, eftersom promillen gick i topp ändå.

 Nu är detta en av drinkarna vi köpt, men våra egna var minst lika goda!

Det var meningen att det skulle bli utgång, men forspill övergick till nachspill o så var det med det. Nu var det inte bara jag, Madde o Leen som satt och drack skallen av oss, utan vi hade fått med oss lika många till. Två killar från jobbet plus en kille till, vilka jag för övrigt också tror fick i sig snäppet för mycket promille än vad tanken var från början.

Skoj är bara en underdrift att säga att vi hade vi. Redan efter en timma flöt diskussionen in på mer intima ämnen och gapskratten avlöste varann. Där och då borde vi ju ha förstått hur kvällen skulle utveckla sig. Mitt spritförråd minskade drastiskt, men det var det verkligen värt.


Trots att vi hade lite minnesluckor från de senare timmarna, kändes det förvånansvärt bra dagen efter ändå. Ingen av oss mådde spydåligt, vilket verkligen är kors i taket för min del när jag haft liknande kvällar.

Denna vecka har jag verkligen försummat mitt "förinta sladdermagen"-projekt, men det var det nog värt ändå. Har faktiskt inte ätit alltför mycket godis, men jag har mer än en halv chokladkaka i kylen som blivit över. Den kommer att vara frestandes och jag ska göra mitt bästa för att låta den ligga. Jag förmår mig faktiskt inte att slänga den. Det skulle ta emot att kasta underbart god choklad

Jag tog ett träningspass efter att brudarna rest. En liten kompensation, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt