h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Lite olika sinnesstämningar oss emellan

Publicerad 2012-03-02 17:10:59 i Allt-i-ett,

Besökte min gudson Noel igår. Han ville måla med vattenfärg.
 
Jag: Det ser lite mörkt ut det där.
Noel: (Tittar oförsående på mig) Näe.
Jag: Men det är ju bara svart.
Noel: (Om möjligt, ännu mer oförstående) Näe.
Jag: Ska du inte ta någon annan färg också.
Noel: JO, FÄRG! (Mycket glatt stoppar han återigen penseln i den svarta färgen)




Noel: Vad är det? (Pekar på de röda blommorna jag målat. MÄRK VÄL: Alltså INTE det abstrakta färgbombsmolnet ovanför...)
Jag: Det är sånna. (Pekar på tulpanerna i vasen framför oss)
Noel: (Verkar nästan lite ledsen) Jag kan inte måla sånna.
Jag: (Får en snilleblixt) Jo, men då måste du ta nån annan färg än svart bara.
Noel: (Ler stort) NÄE! (Tar mer svart på penseln)

Killen kommer antagligen att falla in i gothstilen som tonåring, med svartfärgat hår, iklädd lång svart skinnrock och Dr. Martenskängor samt lyssna på obskyr musik. Men då vet jag redan nu att det inte är någon idé att försöka påverka honom i någon annan mer "färgglad" inriktning. Han kommer bara säga: Näe. (Dock osäker på om det kommer att vara något leende med i bilden.)

Än får man väl ändå säga att pojken är ganska harmlös, då han refererar till sin favoritröja med döskalletryck på som "Emiltröjan". Emil liksom?

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2012-03-22 21:44:58

Asså jag dör... gapskratt Har inte varit inne på ett tag och såg detta först nu! Kan inte sluta tänka på Mattias reaktion om detta skulle ske, obetalbart ;) Puss på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt