h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Men nu är det gjort. För denna gång.

Publicerad 2012-03-31 10:22:52 i Allt-i-ett,

Jag har alltid sagt att det inte alls gör ont att lämna blod. Men jag ska erkänna att det inte är helt sanning. Jag har undanhållit viss fakta. Och nu vill jag lätta mitt hjärta. Berätta för er.

Men det är inte åtstramningen runt överarmen som gör ont. Inte heller sticket. Och absolut inte själva tömmandet av blod. Så vad är det då? Jo, det är det man ska göra hemma, själv, efteråt. Jag brukar ofta tillochmed dra på det, tills dagen efter. Det handlar alltså om att dra bort bandageringen. Vissa skulle kalla det bara lite tejp. Men de förstår inte att det snarare handlar om superlim på nån form av remsa. Så förbaskat ont gör det att avlägsna från huden.

image description

Utöver det - att lämna blod gör inte alls ont. Det är värt det. Man får ju Iittalaglas, fika och festis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt