h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Igår var vi trots allt tre här

Publicerad 2012-03-14 10:49:00 i Allt-i-ett,

På kontoret mitt företag hyr in sig i, Kexhimlen, finns det 19 platser, varav majoriteten är egenföretagare. Det är bara jag och mina tre kollegor som är anställda. Två av dem är på föräldraledighet, den tredje på tjänsteresa. Med enkel matematik kan man då räkna ut att det är 15 egenföretagare här. Eller ja, de har platser här. Var de befinner sig rent fysiskt just nu vete tusan; kontoret gapar tomt. 

Jag undrar, ska inte de där egenföretagarna jobba dag och natt för att få det att gå ihop? Är det inte så de säger? Borde inte de vara HÄR då? Eller har det gått ut nåt mejl om att det ska ske någon utrökning i lokalen idag pga ohyra på vinden, så att vi egentligen inte får vistas här? Fast det mejlet inte har nått mig? Är det så? Borde jag vara orolig? 

/ensam_83

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt