h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Flashback från i fredags

Publicerad 2012-03-12 17:55:36 i Samtal,

Ska ha möte med en italiensk kund i Rom. Matteo och Fulgencio möter upp oss i receptionen, fast det är Simone som jag bokat mötet med via mejl.

Fuglencio: Nice to meet you again.
Jag: (Försöker ivrigt minnas att vi faktiskt har setts) Yeah, you too. (Men minns verkligen inte. Tror ändå inte att det märktes.)

De visar in oss till tradingdesken där det sitter ett tjugotal människor. Stannar till vid några datorer, som jag antar är deras platser.

Matteo: (Nickar mot några kollegor.) You've probably already met Simone too.
Jag: (Är väldigt säker på att vi faktiskt inte setts, så har ingen som helst tvekan i rösten.) No, I've actually never met her. We've only sent e-mails back and forth.

Noterar knappt killen som nog säkert är 190cm lång och kommer mot oss från sidan, då jag ser mig om efter Simone på andra sidan borden, i vilken riktning jag tyckte att Matteo nickat. 

Långa killen: (Sträcker fram handen mot mig.) Hej, det är jag som är Simone. Är allt bra?
Matteo: (Mycket förvånat) Do you speak Swedish?
Jag: (Inte alls lika förvånad över svenskan som av det faktum att han är MAN, men försöker givetvis låtsas att det är just DET mitt mycket förvånade ansikte menar) Ja, oj! Kan du svenska? (Och hoppas, hoppas, HOPPAS att ingen hörde att jag sa "her". Och inte "him").

Finns det där "hen" på engelska månne? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt