h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Hur överleva 45 minuter?

Publicerad 2012-06-05 14:10:00 i Resa,

Satte mig precis på ett plan mot Helsingfors. Och det är tydligt - någon vill mig verkligen INTE väl.

Inte illa att fara till Finland i sig; det är inte hela världen (även om jag mer än gärna faktiskt skulle ha stannat hemma). Nej, det är det att jag blev tilldelad ett E-säte på flyget, som var helt outbytbart då flyget var fullt och alla platser bokade (och jag kom sent). Det är alltså ett mittensäte jag fått, det värsta av dem alla. Och ni som känner mig, eller åtminstone läst bloggen ett tag, vet ju att jag vill ha fönsterplats. Allra helst ett F-säte, vilket är på högersidan i flygets färdriktning. A-platsen (fönsterplats på vänstersidan), funkar i nödfall. I worst case scenario, kan jag också ta gångplatserna (C eller D kvittar). Men nu - mittenplats. E. Värsta värsta.

Mår psykiskt dåligt i detta nu.

Men. Det är inte nog med det. Nej, jag sitter dessutom mellan Herr och Fru Storväxt. Detta innebär en armbåge i vardera sida. Har nog aldrig suttit mer ihoptryckt. Har ni sett norska filmen Huvudjägarna? Jag är som Roger Brown när han sitter ihoptryckt mellan två tjocka polismän i baksätet på en bil och överlever fallet ner för ett stup för att han är inbäddad i mjukt fläsk. Jag tvivlar dock på att mina medresenärer skulle kunna rädda mitt liv i en flygkrasch.

Dessutom luktar Hett Storväxt på min vänstra sida svett och surfar på e-kontakt.se i mobilen.

Hua i kvadrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt