h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Och säkert hem kom jag ju.

Publicerad 2012-01-22 02:06:42 i Allt-i-ett,

Missade precis en buss hem och valde därför att gå, istället för att vänta 10 min i kylan. Strax går en kille ikapp mig och säger "Hej!" när han går förbi. Han vill väl va trevlig tänker jag och svarar artigt med samma fras. Då fortsätter han: "Vill du ha nån som följer dig hem?". Eftersom jag går och lyssnar på musik blir jag lite fundersam på om jag hört rätt, men säger ändå "Tack, det är bra". "Okej" säger killen och traskar vidare.

Min första tanke var givetvis(?!) att han raggade. Men tänk om han bara trodde att jag var rädd för att gå hem själv på natten och ville följa mig. Hur gulligt är inte det egentligen? Och snällt!

Visst, han hade ju lik gärna kunnat va våldtäktsman själv, men hur cynisk får man va? Jag gick iaf typ 50 m bakom honom hela vägen hem. Kändes ganska tryggt ändå.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt