h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Man vill ju inte kasta bort dagen. Onsdag och allt liksom.

Publicerad 2012-01-11 05:47:12 i Allt-i-ett,

Om man säger att man är uppe med tuppen, då menar man väl bara att man är uppe tidigt. Det är ingen speciell tid va? Så hela uttrycket är därmed ganska subjektivt.

Sen har vi ju ottan också. Känns ännu tidigare, men om jag inte missminner mig, handlar det om när natt övergår i dag. Kan ju också vara luddigt. Är det när solen går upp? Isåfall blir det ju inte alls särskilt tidigt den här tiden på året.

Hur det än EGENTLIGEN ligger till med uttrycken, vill jag ändå påstå att jag själv var uppe före såväl tuppen som ottan idag. SÄRSKILT i mina egna mått mätta.

04:40, då ska ju ingen klocka behöva ringa ändå. Allra minst min. Så tur att jag vaknade av mig själv 04:29 istället.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-11 08:08:14

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-11 08:08:57

Äh, då e ja alltid vaken typ! Bra tid på dygnet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt