h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Packa pappas kappsäck

Publicerad 2012-02-29 21:16:31 i Resa,

Mitt uppdrag innan jag går och lägger mig är att jag ska packa en väska för elva (11!) dagar. Man tror ju alltid att det ska gå smärtfritt, men jag vet numera att så inte är fallet. Det är nästan (märk, NÄSTAN) lika illa som att tvätta kläder, vilket jag för övrigt spenderat de senaste tre timmarna med.

Det är nu inte bara antalet dagar (11!) som gör uppgiften jobbig. Nej, det är så att jag ska så himlans mycket olika under dagarna. Det ska vara vardagskläder (doh!), jobbkläder (representativt), partykläder (yej!) och träningskläder (ööh). Lägg därtill skor för de olika tillfällena. Och alternativ; man kan inte INTE ha alternativ.

Så, var ska jag då undrar ni. Jo, i följande ordning ska jag besöka (och packa för): Karlstad (vardag), Töcksfors (vardag+träning), Oslo (vardag+träning+party), Milano (jobb+träning), Rom (jobb+träning+vardag+party?) och slutligen hem till Stockholm (=massa tvätt).

Vid platsbrist i väskan är det ganska [läs: väldigt] troligt att träningskläderna ryker först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt