h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Minns å andra inte sidan inte när jag lagt mig 23:15 en lördag heller.

Publicerad 2012-02-11 23:23:41 i Allt-i-ett,

Tog med mina föräldrar på middag i Gamla stan ikväll. Fick dem att testa carpaccio till förrätt, trots att de var skeptiska mot det råa köttet. De SA att de gillade det, men låt mig säga såhär, jag tror inte att de skulle klassa det som deras bästa förrätt ever direkt.

Hursom, väl hemma igen visar det sig att grannen har födelsedagsfest. Mina föräldrar konstaterar att det är VÄLDIGT lyhört. Jag själv har aldrig hört något liknande hemma. Dunk-dunk-WEHOOO-dunk-dunk. Tror bestämt att de skriker mer än de snackar med varann där nere. Herre jisses.

Mina föräldrar har dock redan somnat. I min säng. Jag själv ligger vaken i soffan och lyssnar dels på skrikande folket två våningar ner, dels mor och far som snarkar ikapp. Folket två våningar ner lyssnar just nu på en remix av senaste Hits for kids samtidigt som de wehooar. Tror att de har en högst-wehoo-vinner-tävling.

Funderar på senast jag wehooat på fest, men kan inte minnas. Hoppas att det snarare beror på mitt dåvarande alkoholintag som lett till blackout, istället för att det skulle bero på min nuvarande ålder.

Nåja, jag tänker inte gå ner och klaga på de små liven iallafall. Kommer snarare att kasta tio kuddar på snarkande föräldrar. Åtminstone innan jag går ner och knackar på festdörren och ber dem hålla snattran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt