h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Han var helt rätt

Publicerad 2012-04-16 18:31:52 i Allt-i-ett,

Gick förbi Systembolaget på Folkungagatan. Som vanligt hängde där ett gäng hemlösa alkisar.

Alkis: (sträckte ut händerna och basunerade högljutt till förbipasserande) Ge pengar till en fattig!
Förbipasserande (inkl jag): (går i halvcirkel runt honom och stirrar rakt fram. Tysta.)
Alkis: (möjligen förnärmad av utebliven respons) MÄH! Bor vi inte i samma stad eller?!
Förbipasserande (inkl jag): (sneglar mot honom med låtsas ignorera)
Alkis: (brister ut i alternativ nationalsång) Ja, jag vill leva, jag vill booooo på Söööööder!

Kommentarer

Postat av: Ness

Publicerad 2012-04-17 08:18:51

Oj pinsamt, jag ska inte sjunga så högt nästa gång!

Postat av: H-lena

Publicerad 2012-04-17 13:49:14

Men Ness, även om jag kände igen dig, valde jag att låta dig vara anonym. Så kommer du och avslöjar dig själv här...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt