h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ni skrämmer mig verkligen.

Publicerad 2011-09-02 16:22:55 i Allt-i-ett,

Jag blir på riktigt provocerad av facebookstatusar som ska vara "kryptiska" vilka florerar i vågor. En period skulle det väl skrivas BH-färger och inget annat. Nu säger kedjebrevet tydligen att det är skostorleken, följt av cm(wft?) och därefter hur lång tid hårfixandet tar, som ska pryda statusraden.

Jag förstår ju att statusen därmed ska kunna tolkas snuskigt. "39 cm 7 min". Vad jag däremot inte förstår är vitsen. Och den påstådda tanken bakom det är ju bara absurd. I kedjebreven skrivs det att man ska stödja bröstcancer eller liknande. På vilket freaking sätt då undrar jag? Hur ska man förmedla någon tanke om det bara sker genom "hemliga" mejl och ofattbara statusar. Och varför anspela på sex? Vad är sambandet?

Har jag missat nåt?!*

Hyperventilerar. Räknar till femtiotrettontusen. Hjälper knappt. Försöker låta det vara. Och tackar sen för den otroligt gripande filmen som sprids gällande cancer istället. Så himla mycket bättre. Och vettigare.





*För Lejonkungenfans: Föreställ er Timonreaktionen på att Simba och Nala känner varann. Sån är jag här. (Och för er som inte vet vad jag snackar om http://youtu.be/Aunc4pVTon8?t=1m)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt