h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Och håret blev ju också mörkt för ett par år sedan

Publicerad 2011-10-14 13:33:28 i Allt-i-ett,

Har packat väskan för att bege mig mot Värmland för en helg med bekräftelse och kärlek. Följt av några kursdagar i Oslo.

När jag hade packat klart väskan slogs jag av en tanke. Stod och betraktade dess innehåll för att eventuellt komma på något jag glömt; då insåg jag att jag bara packat gråa, svarta och beiga kläder. För ett par år sedan hade det varit tvärtom - då hade man fått leta efter kläder som INTE hade något färgglatt över sig. Alla strumpor jag packat, sju, eftersom jag ska vara borta en vecka, är svarta. Förr hade jag bara strumpor med olika färger, figurer och tryck.

Jag funderade lite på det där. Eller, gasnka mycket faktiskt. Vad betyder det egentligen? Att jag blivit tråkig? Att jag blivit vuxen? Att jag inte vill sticka ut? Speglar det mig som person?

Rent panikartat slängde jag ner min knallröda jeanskjol och en prickig tröja.

Sen drog jag snabbt igen väskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt