h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Novemberprojekt, men tjuvstart idag

Publicerad 2011-10-31 17:06:55 i Allt-i-ett,

Alla, eller åtmionstone väldigt många, påstod sig vara hur pigga, glada och utvilade som helst tack vare den där extratimmen vi fick i helgen. Jag behöver tydligen mer än så; var dötrött imorse. Kan förvisso bero på att jag la mig klockan ett. 

Hursomhelst har jag lagt upp min egna lilla plan för att bli pigg och glad. Den sträcker sig över november månad och innefattar i korta drag:

- Promenera till och från kontoret (givetvis på jobbdagar)
- Träna fyra ggr/vecka
- Inte äta något godis/sötsaker what so ever
- Minimera alkoholintag* (undantag: 26 nov)

Givetvis har jag en mer utförlig plan i ett excelark. Ni vet, med flertalet flikar för de olika målen; celler och kolumner som ska fyllas i kontinuerligt, vilka i slutändan ska summeras och naturligtvis analyseras. Någon form av slutrapport ska jag väl få till, och kanske rent av någon delrapport.

Wish me luck! För jag kommer behöva't.


*ett glas rödvin nån fredag-/lördagskväll är fullt acceptabelt. Herregud, jag ska ju överleva liksom. 26 november däremot, då får jag gå ALL IN. Det är liksom redan bestämt. Och varje regel ska ju ha minst ett undantag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt