h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ctrl+Z

Publicerad 2011-10-17 21:31:53 i Allt-i-ett,

Jag åt i hotellrestaurangen, Café Europa här i Oslo, för en stund sen. Har inga som helst problem att käka ensam. Särskilt inte i en hotellrestaurang. Man kollar på folk. Spelar Wordfeud. Och äter såklart. Idag blev det favoriten kycklingwrap.

Halvvägs in i wrappen fick jag lite crème fraiche på mitt pekfinger. Inte helt ovanligt stoppade jag därför fingret i munnen. Inga som helst konstigheter alltså. Om det nu inte vore för att en snubbe gick förbi mig precis i detta ögonblick. Och när jag kände den stirrande blicken tittade jag upp. Hade kanske fingertoppen i munnen i en tiondels sekund, men det var en tiondel för länge. Minst! Snubben gick framåt, men tittade bakåt - på mig - och log brett. Som om han trodde att jag flirtade med honom.

Och visst, det hela hade ju kunnat varit en söt scen som taget ur en romantiskt hollywoodrulle, om nu snubben hade varit typ Alexander Skarsgård eller Jake Gyllenhaal. Men den här killen var inte ens Vince Vaughn. Det var kanske, kanske Jack Black - utan charm och humor.

Det hela blev ett ytterst obehagligt evighetsögonblick.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-10-18 10:09:21

Fantastiskt!!!!!

Postat av: H-lena

Publicerad 2011-10-19 10:08:41

Håller inte heeelt med om det Malin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt