h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Och vad gjorde ni på jobb idag då?

Publicerad 2011-11-23 01:18:08 i Allt-i-ett,

Min moral alltså*. Den är så jäkla hög just nu. Ni kan inte ana.

Okej, jag ska erkänna att jag följde med och shoppade idag istället för att träna. Men det är en parentes. Är man i Frankrike, så är man.

Men ändå, moralen nådde nya höjder ikväll. För när vi, 12 kollegor, gick på fancy-spancy-michelinguide-restaurang här i Lyon. Då sa jag nej tack till dessert. Alltså - nej tack. Nej tack, som i: Jag behöver ingen dessert, jag klarar mig ändå. Även om chefen betalar.

För att visa på det stora i detta, så vill jag berätta att jag hade kunnat välja ett par kulor sorbet (mmm), några nougatpraliner (jisses va gott) eller rent av slagit till på en chokladfondant (typ det bästa som finns på hela jorden). Men jag sa nej. Nej tack, jag tar en cappuccino. Och den lilla chokladbiten jag fick till kaffet, gav jag bort. Kalla mig korkad, gör det. Men moral, det ska jag ändå ha.

Fast å andra sidan. Det gick ingen nöd på mig. Drack äkta champagne som aperitif, åt foie gras till förrätt och sen en fantastisk lammfilé som huvudrätt på det. Och drack givetvis ett underbart rött vin. Flera glas. Ska inte klaga någonstans. Verkligen inte. Gott är bara förnamnet. Efternamnet må väl ändå vara Lyx, von Lyx.

Behöver jag säga att jag har ett grymt bra jobb ändå? Lyxrestaurang med ta-vad-du-vill-princip. Sjukt bra chef. Minst lika bra kollegor. Och stämningen ska vi inte ens snacka om. Outstanding!

Imorn blir det lite mer jobb ändå. Nån nytta ska man ju göra också.



*Moralen syftar enbart till mitt inte-äta-godis-eller-sötsaker-i-november-mission. Den har absolut ingen som helst koppling till att inte göra er som läsare avundsjuka. Det är liksom det hela texten handlade om. Om ni nu missade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt