h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Förmiddagens irritation

Publicerad 2011-05-19 12:04:43 i Allt-i-ett,

Kära mejlskrivare!

Jag vill berätta lite hur ditt mejl prioriteras, eller framförallt nerprioriteras, när det når min inbox.

Bara för att du märker mejlet med ett utropstecken, kommer inte jag automatiskt att släppa allt jag har för att svara. Anser jag att det är viktigt kommer jag givetvis att återkomma så fort jag kan, men det har ingenting som helst med utropstecknet att göra. Generellt sett verkar utropsteckenmejl vara ropa-på-vargen-mejl, så ser jag ett sånt rasar det i prioriteringslistan innan jag ens läst ämnesraden.

Och "read receipt"! Vad är vitsen att ha detta på ALLA mejl? Vad är det för fel på dig? Har du verkligen behov av att veta EXAKT när jag läser ditt tack-för-kaffet-mejl? Har du ett extremt kontrollbehov? Eller tror du att du får snabbare svar. Då kan jag meddela att så inte är fallet. Detta mejl hamnar nederst på listan.

Jag skulle således uppskatta om du slutar att använda dig av alla liknande "finesser". Det påskyndar ingenting. Mitt tips är enkelt: Skriv ett helt vanligt mejl - med vettigt innehåll. Vill du ha en snabb återkoppling gör du bäst i att avsluta mejlet med något á la "jag hoppas att du kan återkomma med svar snart, eftersom blabla-en-bra-anledning-blabla".

Så. Bra. Då är vi överens.

Vänliga hälsningar,
Keep_It_Simple_83

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt