h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Jag befinner mig i Oslo. På jobb såklart. ...

Publicerad 2011-03-15 20:04:32 i Allt-i-ett,

img_9268 (MMS)

Jag befinner mig i Oslo. På jobb såklart. Äter mat i hotellrestaurangen. Inte alls otippat är det en svensk servitris. Är väl mer en regel än undantag här i Norge. Ej heller otippat att mina bordsgrannar är rökande kvinnor som titt som tätt måste ut och ta sig ett bloss, för att sen komma in och stinka askfat. Lite otrevligt kan jag tycka. Mer otippat är det väl att det i andra ändan av restaurangen sitter ett långbord med japaner. De skrattar högljutt. Känns lite märkligt med tanke på katastrofen i Japan just nu. Men kanske är de bara glada över att de inte är där just nu. Är ju förståeligt.

Fast å andra sidan, de kan vara kineser också. Inte helt lätt att se skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt