h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

12 i 1 (minst!)

Publicerad 2011-06-07 22:15:00 i Allt-i-ett,

Får väl återberätta hela helgen i ett och samma långa inlägg då, fast tanken var många korta.



Långhelgen började sådär. Det gick inte bara sakta - det stod STILL. 1h20min tog det till Södertälje. Hade det fortsatt i samma takt sen, hade jag aldrig kommit till Värmland, utan hamnat på psyket. 




Men det löste sig och jag kom fram. Och då blev det SÅ värt. Sötaste brorsonen ever, vilket resulterade i många bilder. Vi skrattade.
 



Var lite artistiskt allvarliga.




Gungade. (Kolla sötishanden. Ville mest bara äta upp den, hela tiden)




Åsså snackade vi lite. AaaOoAaaa *valfritt högt glädjeskrik* AaaaAa.




Fick också till årets premiärdopp. För tårna.




Just ja. Zachis sov lite också. (OBS! Jag har INTE arrangerat bilden - killen är liksom bara cool)




Sen var vi på rallycross också. Då måste man ju skydda öronen för alla högljudda motorer. Att man sen var tvungen att prata med STORA BOKSTÄVER för att kunna kommunicera med lillkillen, kanske gav lite motsatt effekt ändå.




Var hos mormor en sväng också. Hon bjöd som vanligt på nåt att äta. Fick också berättat att de små underliga tomaterna hade minsann vunnits på lotteri. Själv hade jag nog valt att sätta adjektivet 'underliga' framför lotteriet istället. Körsbärstomater som vinst liksom?!




Sen tog jag mod till mig och testade min balklänning från studenten som varje gång jag sover i flickrummet hänger och hånler mot mig. Men som ni ser - den passar fortfarande. Micket nöjd över det. Någon bal strax?




Långhelgen avslutades med en minigolfturnering på självaste nationaldagen. Jag kom, som ni ser, tvåa. Hade jag bara bytt ut ett par sjuor mot några hole-in-one, så hade jag vunnit. Lätt. Inser också att långklänningen inte alls döljde så mycket som jag trodde; åtminstone inte i motljus.




Och sen var långhelgen slut. Poff liksom. Fast med massa trevligt innehåll. Väldigt nöjd.


Saker jag missade att ta kort på
- Brorsan och hans nybyggda rallycrossbil (F'låt Bro')
- Havskräftorna och de fina vännerna jag åt dem med
- Årets första (och förhoppningsvis sista) orm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt