h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Men lagom till landning hånglade dom

Publicerad 2011-06-30 16:14:13 i Allt-i-ett,

Alltså, jag måste berätta om det där paret som satt brevid mig på flyget när jag åkte till Amsterdam häromdagen. Det visade sig ju att de inte alls var svenskar, ej heller öststatare som jag först trodde, utan nordnorskar. Ni tänker att de borde låta helt olikt, men så som de mumlade och i tillägg såg ut - hade ni också tippat typ Litauen eller nåt.

Hursomhelst. De var väl runt 50 båda två, men deras beteende var däremot av fjortiskultur. Ni skulle hört hur de bråkade och tjafsade. Hela jäklans resan. Två timmars gräl. Och efter en miniflarra vin blev frugan Så. Mäkta. Irriterad. på sin man att hon, läs och häpna, KASTADE de jordnötter som hon precis var i färd med att stoppa i munnen PÅ GUBBEN.

Jag stirrade nog halvt ihjäl mig och det märkte väl till slut mannen, eftersom han sen försökte lugna frun genom att klappa henne på armen. Men då blev hon än mer rosenrasande och ryckte demonstrativt armen från honom. Hade inte jag tryckt mig så mycket jag bara kunde mot fönstret från kvinnan hade jag säkert kunnat råka på en snyting.

Så, i två timmar fick jag alltså värja mig för nötter och flygande armar, lyssna på tjafs som jag bara förstod vart tionde ord av, samt känna den isande kyla som omgav dem under deras demonstrativa tystnader.

Milde gud säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt