h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Helena tipsar: Tömma ballonger utan smällar

Publicerad 2011-06-10 00:50:52 i Allt-i-ett,



Har ni, liksom jag, blågula ballonger som skräpar i ett hörn därhemma, efter nationaldagen eller studentfirandet (inte alls efter framhejjandet av Eric Saade i Eurovision Song Contest). Jag tyckte att det var dags att göra mig av med dessa. Men eftersom jag starkt ogillar smällar, och gärna inte (alls) utsätter mig för det - särskilt inte framkalla det själv - valde jag att tömma ballongerna på det ljudvänliga sättet, istället för att smälla dem. Låt mig lära er knepet.




1) Ta fram en liten bit tejp och sätt på valfritt ställe på ballongen.




2) Ta därefter en nål och stick genom ballongen där tejpen sitter. Voila. Ingen smäll och luften sipprar sakta men säkert ut.




Smart va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt