h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Träffade iaf andra människor i tvättstugan

Publicerad 2011-07-03 21:45:00 i Allt-i-ett,

Tack och lov att det var mulet, blåsigt och inte särskilt varmt ute idag. Då kunde jag, utan dåligt samvete, ägna mig åt hushållssysslorna jag tänkt mig. Och inte behöva gå ut. Alls.

Jag hittade soffan. Den var skön. Kände att jag var tvungen att titta på Vem-vet-mest-maraton, för att blir lite mer allmänbildad. Inte för att jag inte pallade att dra fram dammsugaren. Nej nej. När det var slut inbillade jag mig att jag var intresserad av tennis. Och är man det, bara MÅSTE man ju se Wimbledonfinalen. Jag la märke till hur Nadal inför varje serv drog ut kallingarna som verkade vara extremt nyfikna. Kunde han inte fått ett par skönare kallingar ändå? Det var det jag tänkte på.

När även tennisen var slut, fick jag bara varsågod att ta mig själv i kragen. Fanns ingen utväg. Skulle efter det kalla mig ganska effektiv ändå. Jag tvättade ungefär femtioelva kilo tvätt (Gah. Tråååk.), samt dammsög, dammade och skurade badrummet.

Nöjd? Nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt