h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Slutsats: Aldrig mer. Antagligen.

Publicerad 2011-07-04 20:18:00 i Allt-i-ett,

Mina föräldrar är på semester uppe i Lofoten, Norge. När mamma ringde mig häromdagen frågade jag givetvis om hur det var.

Jag: Har ni haft det bra då?
Mamma: Ja, det har varit bra.
Jag: Så bra.
Mamma: Men vi åker nog inte tillbaka. (paus) Ja, om inte du flyttar hit. Då kommer vi ju och hälsar på.
Jag: Eeh... Ja, men tack. Det var ju... jag vet inte... snällt?
Mamma: Men jag tror inte att du kommer att flytta hit.
Jag: Nej, mamma. Det tror nog inte jag heller.

Särskilt med tanke på att jag inte har någon koppling what so ever dit upp. Man brukar ju undra var barn får allt ifrån; i detta fall undrar jag faktiskt var mamma får allt ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt