h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Adriatiska havet - ja tack!

Publicerad 2011-02-06 02:25:30 i Resa,

Hörrni. Idag har jag bokat flyg för sommarsemestern. Eller ja, inte jag, utan mitt resesällskap.

Den åttonde juli sticker vi ner till Korfu. (Vi=jag och en kompis/kollega från Oslo). Och nej, vi ska INTE på en veckas charter. Nä, från Korfu tar vi nämligen båten över till Albanien, där vi ska åka runt till ett par olika platser vi ännu inte bestämt. Därefter tar vi båten över till södra Italien, varifrån vi också kommer att flyga hem igen från, på min födelsedag. Alltså 26 juli, för er som inte hade koll på det. En semester på sisådär 18 dagar.

Låter inte det alldeles fantastiskt?

Nu vill jag givetvis ha alla möjliga tips. Albanien, vad bör man inte missa? Sarande kommer vi till från Korfu och Vlore åker vi från till Italien. Någonstans däremellan har vi ju tänkt oss ett stopp eller två. I Italien kommer vi att röra oss mellan Brindisi och Bari. Tips där?

Allt välkomnas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt