h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Frukostens dilemma

Publicerad 2011-08-10 11:46:16 i Allt-i-ett,

img_6187 (MMS)

Ni vet hur man skär bort den yttersta biten av en gurka eftersom den blir lite äcklig av att ligga i kylskåpet. Till frukosten skar jag alltså som vanligt av yttersta skiktet och sen ytterligare fyra skivor som jag kunde ha på mackan. När jag skulle ta första bettet såg jag att jag hade FEM skivor gurka på smörgåsen. Jag hade alltså råkat att även lägga på ändbiten av gurkan. Ingen större skada skedd, jag hade ju inte börjat äta ännu. Jag lyfte således alla bitar för att identifiera den snuskiga biten. MEN, jag hittade den inte. Det gav mig därför tre alternativ

1) Skita i vilken bit det var och bara äta.
2) Kasta alla gurkbitar och skära nya skivor.
3) Ta bort en bit och hoppas att det var rätt. 20% chans ändå.


EDIT: Givetvis gick jag för alternativ 1. Jag må vara knäpp, men det finns gränser - även för mig.

EDIT 2: Fast jag tänkte ändå, under varje tugga, att det kanske var sunkgurkskivan jag hade i munnen just då.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-08-10 15:56:50

Vad gjorde du då?? :)

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-10 18:34:47

Vilken lyxig macka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt