h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Fel, fel, fle

Publicerad 2011-04-13 14:54:52 i Allt-i-ett,

Det är vissa ord som ALLTID blir fel när man använder sig av ett tangentbord. Det har ingenting med slarv att göra (nästan) - det blir liksom bara fel. Jämt (nästan). Hur sakta man än skriver (nästan).

'Kanske' är ett sånt ord. Blir alltid 'kasnke'. Nu tycker ni möjligen att det inte borde vara det största problemet eftersom man troligen inte bör använda ordet alltför mycket. Men ni förstår, det är ett av de orden jag använder mig av mest. Ambivalent som jag är. Två meningar tidigare var jag på väg att använda ordet två gånger, men valde olika synonymer istället. Bara för att försöka undgå att 'kanske' ska bli mitt mest använda ord.

Ett annat ord som alltför ofta blir fel är mitt namn. Och det används även det ganska flitigt i bland annat mejlskrivandet under dagen. Lite jobbigt om kunder tror att man bytt namn till Helnea.

Men å andra sidan - mer unikt.

Kasnke.

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2011-04-13 17:10:44

Mitt fel-ord är imorogn. Alltid.

Postat av: H-lena

Publicerad 2011-04-14 00:55:42

Det händer att jag råkar ut för den också faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt