h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Projekt Effektiv

Publicerad 2010-11-06 11:57:02 i Allt-i-ett,

Jag borde träna.

Jag borde städa.

Jag borde hitta partystämningen inför ikväll.

Sätter därför på min spotifypartylista så högt att datorns högtalare knastrar [läs: inte så högt som jag önskar, men det funkar]. Drar på mig träningskläder och rotar i städskrubben. Här ska dansas, hoppas och skuttas med såväl trasa och mopp, som dammsugare och skurhink.

Kom inte och säg att jag inte kan konsten att kombinera sysslor. Här dödas det många fåglar med samma sten.*

Effektiviteten personifierad.




*Svenskans 'att slå flera flugor i samma smäll' låter lite mesigt jämfört med engelskans uttryck. Tycker ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt