h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Bilder jag skulle ha bloggat i helgen...

Publicerad 2010-11-16 23:21:47 i Allt-i-ett,

...men som min iPhones avaktiverade data-roaming inte ville skicka iväg. Som Per Gessle skulle ha uttryckt det; här kommer alla känslorna på en och samma gång. Och det är ju inte fel det heller.



Stockholm må vara vackert, men Amsterdam är charmigare.

 


Befinner mig INTE på någon coffeshop. Där tvivlar jag på att man hade fått en sån här - kaffe.




Eftersom Gud hörde mina böner, hoppas jag att Tomten gör likaså. Jag vill ha den där isbjörnen. Och flodhästen. Men allra helst ugglan. Kan jag få allihop? Snääääälla. 




Jag har hört att det i snitt dimper ner en bil i veckan i Amsterdams kanaler. Är inte det lite festligt? Hoppas att jag får se det någongång.  




Less is NOT more. Är ju ganska givet. Logiskt. Här är iallafall kanske 1/42 av julgranen på Schiphol, Terminal 2. 




Vissa får med sig toalettpapper under skon. Andra råkar få kjolenkanten innanför strumpbyxorna. Klassiska toalettfadäser. Men att kappan fastnar innanför jeansen? Det trodde jag faktiskt inte var möjligt. Man lär sig något nytt varje dag. 




Förresten, jag fick tag i en minst sagt underlig chokladkaka precis innan jag lämnade Amsterdam. Värt att konstatera är väl att vi inte riktigt talar samma språk, svenskar och holländare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt