h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Helgbilder

Publicerad 2010-03-21 13:15:43 i Allt-i-ett,

Först när jag kikade ut idag trodde jag att det var dimmigt, eftersom jag inte såg så långt. Det var bara vitt. Så är det ibland. Men så gick jag fram till fönstret och insåg det. Snön. Det snöar ute.

Efter den fantastiska vinter vi nu haft är jag, liksom alla andra, redo för våren. Så jag ignorerar snön som faller där ute. Drar ner persiennerna, låtsas att jag är bakis och vill stänga ute den starka solen. Lägger mig i soffan och tar fram mobilen med bilderna från den fantastiska gårdagen. Inbillar mig att det är samma väder som igår. Ja, så är det.

Ett par bilder från min och Vanessas eftermiddagspromenad.

Solen, stadshuset och den isfyllda Riddarfjärden. Vackert!


Riddarholmen och lite Söder.


Hoppas att båtägaren med kajplats längs Norr Mälarstrand är medveten om att sin ögonsten har kapsejsat.

Och några bilder från min joggingrunda runt Årstaviken. Var ju tvungen att ta några välförtjänta pauser då och då. De första var på bara några sekunder, men den sista pausen var nog närmare en halvminut. Tusan va jobbigt det var. Min kondis måste jag förbättra. Helt klart.

Slussen vid Skanstull. Man skymtar mitt hus som sticker upp bland träden precis till vänster om tredje stolpen från höger. Ni kan höger och vänster va?


Från Söder. Mitt hus är ur bild (men ligger precis till höger där på andra sidan), men däremot kan man se Globen.


Fick nästan höjdskräck uppe på Liljeholmsbron och var lite rädd för att jag skulle tappa mobilen eftersom jag var lite skakis. Detta på grund av, knappast tack vare, överansträngning.


Jag var kanske lite korkad när jag valde att inte springa över Årstabron som man ser där, utan valde den långa vägen runt viken. Bilden är alltså tagen från Årstadal/Liljeholmen för den som vill kolla upp min runda. Här ser man mitt hus skymta bakom Årstabron. Jag tar för givet att ni alla är medlemmar i intresseklubben.


Visst känner vi att solen skiner och värmer lika mycket där ute nu idag, liksom igår? Ja, så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt