h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Skrämmande eller bara tryggt?

Publicerad 2010-03-26 23:25:51 i Allt-i-ett,

0-7c4bc2020653418705ec5b275e097e87.png

Har tagit mig till kära gamla Töcksfors. Ligger i mitt gamla flickrum och ser mig omkring. Den tidigare så coola tonade spegelväggen reflekterar den tillika populära sekretären på andra sidan rummet. På väggarna hänger Disneytavlor blandat med foton på Rocky. Bredvid det, en prylhylla med till synes obetydliga saker, men som för mig bär på galet många minnen. Som stenen jag plockade med mig från Zugspitzes topp. Som den fula porslinstaxen jag fick efter att farmors väninna gick bort. Som den bit lödtråd killen jag var kär i när jag var 12 år gav mig. Fasen va stolt jag var över den. Sen finns där i hyllan väl ytterligare 38 minst lika betydelsefulla saker. Inser att det lika gärna kunde vara 1995 - här har tiden stått stilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt