h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Är fejk en hemlighet?

Publicerad 2010-03-07 18:25:04 i Språkpolis,

Såg en reklambanner på internet som jag kände att jag liksom var tvungen att kommentera.




Det finns så många fel här, så jag vet inte var jag ska börja. För det första är ju själva annonsen i sig ganska fel - eller bara underhållande. Inte kommer väl någon någonsin tro att den där förändingen som bilderna visar är sann? Hade vi fått se ansiktena på killarna, skulle man troligen tro att plastikkirurgin varit mer omfattande än själva kroppsförändring bilderna emellan.

Sen kommer ju även de tre sista orden, som egentligen bara skulle vara ett.
En dubbel särskrivning.

Mer tänker jag inte kommentera. Det räcker länge och väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt