h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Världens tråkigaste hushållssyssla

Publicerad 2010-01-14 22:41:55 i Allt-i-ett,

Ikväll har jag ägnat mig åt att tvätta kläder. Så fruktansvärt tråkigt. Men insåg imorse att jag var så illa tvungen. Alla vardagstrosor var slut. Jag hade använt upp alla fintrosor också. Även de där obekväma i spets som egentligen är lite för små. Tillochmed fultrosorna var slut. De som tidigare varit vardagstrosor, men som blivit totalt utslitna och man undrar om de ens varit snygga någongång. Så gick jag utan trosor idag? Nej, jag var tvungen att gå på de där gamla stringtrosorna. Då insåg jag hur illa det var.

Har gått och petat mig själv mellan skinkorna hela dagen. Var tvungen att behärska mig när jag var på kundbesök i eftermiddag. När det hämtades kaffe ursäktade jag mig för att gå till toaletten. Just så illa var det.

Men nu har jag alla vardags-, fin- och fultrosor rena. Tillsammans med en hel hög strumpor. Blev dock frustrerad när jag skulle sortera dessa. Förr hade jag bara färgade och möstrade strumpor, vilket gjorde socksorterandet mycket enkelt. Numera har jag dock övergått till att i stort sett bara ha svarta strumpor. Kan ju tyckas vara ännu enklare då. Men se det är ett misstag.

Sitter med en stor hög av strumpor framför mig och ingen passar ihop. Det är femtioelva nyanser av svart. Jag blir galen.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-01-15 09:35:41

Hahaha, jag känner igen det där! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt