h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tjejhelg i solstaden

Publicerad 2010-01-31 22:17:35 i Allt-i-ett,

Mina mobilblogginlägg fungerade dåligt i helgen. Synd. Bara ett som kom in, och det 18 timmar senare. Sicket liv de där lever - totalt oförmögna att vara en till lags. 

Tjejhelgen i Karlstad var kanon iallafall. Eller görbra kanske är ett mer passande ord. Fredag blev middag, vin å snack. Snack å vin å skratt. Resten av helgen hade vi inga större planer. Hänga och mysa. Fika och snattra. Och OM vi gjorde det.

När jag nu kommit hem och går igenom bilder i efterhand skulle man inte kunna tro att det var en tjejhelg inte. Varenda bild har motiv av en liten kille. Men inte så konstigt; han är ju ett riktigt charmtroll. Fastslaget av den oberoende gudmodern. 

Här ser man hur lillkillen kommer att charma varenda tjej han möter i framtiden med sin blick och diskreta smil. Med åren kommer han nog att inse att handen i munnen inte kommer att fungera i all evighet. Men just nu - bedårande. Detta var för övrigt enda bilden som Noel inte var enda personen med i bild. Han gav lite miniplats till mamma Mari också (som antagligen inte alls är nöjd över att komma med över huvud taget. Men det ignorerar vi.).

Kanske behöver vi jobba lite på bordsskicket. Men det fungarar ju för närvarande. Han är inte så dum, då han låter håret dra åt sig det mesta av uppmärksamheten. Smart drag!

Och skrattet är det ju inget fel på någonstans. Rent av smittsamt. Det ser ju vem som helst. Eftersom vi inte ses jätteofta, så tänkte jag köra någon form av snabbkurs varje gång vi ses. Så att jag vet att han lär sig viktiga saker. Visst ansvar har man ju som fadder. I helgen avklarade vi fladderläppslätet. De är ju alltid bra att kunna. Bevis på framstegen:

Jag hoppas att ni la märke till hur koncentrationsnivån ligger på topp sekunden efter att jag gjort lätet och precis innan Noel börjar, ca 0:14. Det är ingen barnlek detta. Det ska ni veta! Men övning ger färdighet. Nästa gång vi ses ska vi gå igenom tempusformen pluskvamperfekt. Känns som ett naturligt steg.

Kommentarer

Postat av: M-eri

Publicerad 2010-02-01 19:25:49

TACK UNDERBARA DU FÖR EN SUPERHELG!



Saknade er så snart ni stängt dörren och den röda movieboxen (eller vad du nu kallar den) inte syntes mer :( Måste planera in ngn helg när jag kommer till er snart.



Puss

Ps. Noel gör fladderläppslätet hela tiden. första jag hörde imorse när jag vaknade ;)Ds.

Postat av: H-lena

Publicerad 2010-02-01 22:16:05

Det är min kille det. Snabblärd gosse. Bådar gott för framtiden.



Tack själv för helgen. Supermys. Kommer snart igen och ni är mer än välkomna hit. Anytime.

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt