h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Trettondag jul

Publicerad 2010-01-06 13:23:46 i Allt-i-ett,

Helgdag idag och jag går fortfarande runt i pyjamasen hemma. Får väl tacka de tre visa männen för att de kom fram till Jesus denna dag, eller snarare de som tyckte att det var värt att fira med just en helgdag. Eller var det idag Jesus döptes? Både och kanske?

Hursomhelst. Hade planer på att gå på stan idag, men gör det inte av tre anledningar:

1. Kylan. Överallt ser jag folk som nämner -32 grader. Är det inte på tv, så är det på Facebook*
2. Världens skavsår.
  För varje steg jag tar med skor på, känns det som att hela högerhälen köttas upp. Jag haltar tom när jag går i strumplästen hemma.
3. Pengabrist. Känner varken för att fönstershoppa eller handla på kredit. 

Så vad gör jag då? Ligger i soffan. Kollar tv. Har datorn i knät. Oduschad. Osminkad. Kanske man borde äta något?

En givande dag helt enkelt.



* där för övrigt alla har fått tillfälligt fnatt på att, i sitt statusfält, skriva färgen på den BH man bär. Det är för mig oförstående hur man kan finna detta underhållande. Jag stör mig. Liksom på alla grupper med namn á la vi-som-slår-vad-om-att-tjejer-med-en-chihuahua-kommer-först-till-10.000-än-killar-med-en-rottweiler. Blir arg på mig själv för att jag blir så oerhört provocerad. Men hur många gånger ska man behöva räkna till tio och andas djupt egentligen?

Kommentarer

Postat av: beccaQ

Publicerad 2010-01-09 22:45:01

Gissa om jag var irriterad tills jag fattade varför alla skrev färger!!! När förklaringen kom ville jag bara skrika: Men är ni dumma i huvudet eller! Mm...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt