h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Upprepningar i vardagen

Publicerad 2010-02-25 21:52:46 i Scenario,

I dagarna har jag upptäckt tre återkommande scenarion i mitt liv. Saker som alltid sker. Det slår liksom aldrig fel.



1- Sopberg! När jag väl inser att det är dags att besöka återvinningsrummet nio våningar ner är det så mycket att jag måste gå flera vändor till hissen. Blir förundrad varje gång över hur mycket som egentligen får plats där under diskbänken.


Note to self: Ta en påse då och då INNAN den blir överfull och ta vägen genom återvinningsrummet ut istället för vanliga entrén.


2- Uppklippt tandkrämstub. I tre dagar pressar jag fingertopparna vita i kamp om att få ut lite tandkräm på borsten. Sen vet jag att jag kan klippa upp tuben och ha tandkräm i ytterligare ett par dagar. Först andra dagen efter uppklippningen tar jag mig till butiken och köper ny. Imorn är den dagen.


Note to self: Köp två tandkrämstuber och därefter en ny varje gång den första är slut. Därmed behöver jag aldrig mer klippa en tub.


3- Döda växter. Måste bara inse att jag inte kan hålla växter vid liv. Den här stackaren gav jag upp för ett par veckor sedan. Nej, snarare en månad. Kanske två. Egentligen insåg jag redan när jag köpte den på Ikea att det var som kört. Nu är den hursomhelst sprödare än de där torkade rosorna man hade i bokhyllan som fjortis.

Note to self: Köp aldrig krukväxter som kostar mer än tvåsiffrigt. Det är inte värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt