h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Att slänga pengar i sjön

Publicerad 2010-02-21 21:12:24 i Scenario,

Jag hyrde en film igår, "He's just not that into you". Riktig tjejfilm. Det var det jag var sugen på. Något lättsamt och underhållande.

Men jag kom mig dock inte för att se filmen igår, så därför fick jag göra det idag. Kostade visserligen bara 29 kronor, men man vill ju se en film man hyrt ändå. Satte därför på filmen på eftermiddagen. Men så inser jag; jag har ju redan sett filmen. På planet från New York i somras. SÅ stora intryck gjorde den alltså på mig.

Eftersom jag inte hade bättre för mig, valde jag att se på den ändå. Igen.

När jag sett klart filmen gick jag ner till Ica för att lämna tillbaka den. Men så inser jag; klockan är halv sju. Filmen skulle lämnas in senast 18:00. Jag fick således en straffavgift - på 29 kronor. Tjejen i kassan var på en liten power trip och det riktigt lös skadeglädje i hennes ögon när hon tog betalt. Visserligen ingen jättesumma. Men det känns ju lite onödigt att hyra en film man redan sett för 58 kronor. Särskilt när man kan hyra en film man INTE sett för halva priset.

Man kan inte vara smart jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt